برگزاری مراسم «لاله های روشن» در محل تحصیل شهید «فهمیده»

قم(پانا)- مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید «محمد حسین فهمیده» با عنوان «لاله های روشن» عصر امروز در محل تحصیل این شهید والامقام در دبیرستان حافظ قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم «لاله های روشن» در محل تحصیل شهید «فهمیده»

یادواره شهدای دبیرستان حافظ و گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمد حسین فهمیده» با عنوان «لاله های روشن» عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان، دانش آموزان و معلمان، در سالن اجتماعات دبیرستان حافظ، محل تحصیل این شهید والامقام برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «علی اکبر شفیعی» مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان قم در سخنانی با اشاره نامگذاری هشتم تا سیزدهم آبان به عنوان هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: بسیج دانش آموزی ماموریت دارد به تقویت و ایجاد روحیه سلحشوری، شجاعت و فداکاری دانش آموزان براساس بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین به کمک آموزش وپرورش بیاید.

وی افزود: هنر بسیج دانش آموزی این است که دانش آموز را پای کارانقلاب بیارد و بتواند در جامعه سازی، دولت سازی وتمدن سازی نقش خود را بخوبی ایفا کند.

شفیعی تاکید کرد: برای تحقق این ماموریت مهم ما باید از مدرسه شروع کنیم و الان مرکز عالم برای همه ما، مدرسه است.

در ادامه، «محمد صفاییان» مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم با اشاره به سالروز شهادت نوجوان شهید «محمد حسین فهمیده» گفت: این نوجوان شهید با ایثار و فداکاری خود در دفاع از میهن اسلامی، درس شهامت و شجاعت داد و باید از آموزه های سبک زندگی شهیدانی چون «فهمیده» درس بیاموزیم.

وی همچنین با یادآوری روز پدافند غیرعامل عنوان کرد: امروز جنگ ما با دشمنی که معلوم و مشخص نیست، جنگ سایبری و الکترونیکی است و همواره باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین جوشقانیان» مدیر موسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم، با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جوانان به تحصیل، تهذیب و ورزش، گفت: اگر هر کشوری از علم عقب باشد، ذلیل است؛ ورزش برای نشاط و هیجان لازم و ضروری است و چنانچه تقوی و تهذیب نفس نیز نباشد، دشمن بر انسان غلبه خواهد کرد.

وی افزود: نوجوانی مثل شهید فهمیده حاضر می شود تا با رفتن زیر شنی تانک، مانع هجوم دشمنان شود، نشان از شجاعت و شهامت و ایثار برگرفته از مکتب عاشورا دارد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: اینکه امام عزیز، شهید فهمیده را رهبر 13 ساله خطاب می کند، بیانگر عیار بالای آلیاژ وجود وی است که بر اساس لقمه حلال و اشک و عبودیت و تقوی و تربیت الهی، علوی و فاطمی حاصل شده است.

وی تاکید کرد: باید آموزه های مکتب عاشورا در خانه ها ترسیم شود تا و شهدا در این مکتب، بالاترین نمره ها را آوردند و همنشین اولیاء الهی شدند.

این مراسم با حضور «مهدی متقیان» مدیرکل پدافند غیرعامل استان، معاونین اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قم و تعدادی از کارشناسان ناحیه، مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه یک، فرمانده حوزه یک بسیج دانش آموزی و جمعی از دانش آموزان و معلمان برگزار و به طور مستقیم از شبکه شاد پخش شد.

برپایی نمایشگاه تصاویر شهدا، اجرای سرود و تقدیر از تعدادی از دانش آموزان، بخش دیگری از متن و حاشیه مراسم امروز بود؛ همچنین در تماس تلفنی با «مجید فهمیده» برادر شهید فهمیده در جوار مزار این شهید عزیز در بهشت زهرا(س)، وی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید فهمیده تقدیر کرد.

در پایان، مسئولان حاضر، در جلسه ای با حضور مدیر دبیرستان دوره اول متوسطه حافظ شرکت و از اهتمام آنان نسبت به برگزاری مراسم یادواره تقدیر کردند.

شهید «محمد حسین فهمیده» دوره ابتدایی را در مدرسه شهید هادی کریمی و سال اول و دوم راهنمایی را نیز در مدرسه حافظ قم سپری کرد. سپس برای ادامه زندگی و تحصیل به کرج مهاجرت نموده و و از آنجا عازم جبهه شد و در هشتم آبان سال 1359 به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار