اعلام فراخوان ویژه در صورت عدم اهدای خون در هفته‌های پیش‌رو

تهران (پانا) - روابط عمومی انتقال خون استان تهران با توجه به پایان پیک پنجم کرونا و افزایش مصرف خون در مراکز درمانی، از افزایش حدود دو برابری درخواست‌های مصرف خون در مراکز درمانی خبر داد و گفت اگر در هفته‌های پیش رو اهدای خون بیشتر نشود فراخوان ویژه خواهیم داد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام فراخوان ویژه در صورت عدم اهدای خون در هفته‌های پیش‌رو

به گزارش فارس، حسن پور رضا مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران، با اشاره به این که شبکه ملی خون‌رسانی در تهران پاسخگو نیست، اظهار کرد: در حالت عادی روزانه تقریبا هزار و صد درخواست خون از مراکز درمانی داریم، اما در هفته جاری حدود ۲ هزار مورد مصرفی داشتیم.

وی درباره‌ ارتباط میان وضعیت کرونا و میزان خون مصرفی گفت: در پایان هر پیک کرونا که اکنون در انتهای موج پنجم هستیم، عمل‌های جراحی و اورژانسی بیشتر می‌شود و در نتیجه شاهد افزایش درخواست مصرف خون هستیم.

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران در رابطه با ذخیره خون اعلام کرد: چون می‌دانیم مردم نوع‌دوست و شریف برای اهدای خون اقدام می‌کنند‌، برای ذخیره خون جای نگرانی نیست، اما اگر در هفته‌های آینده میزان دریافتی ما بیشتر نشود فراخوان ویژه صادر می‌کنیم.

پور رضا در پایان به عمر ۳ روزه پلاکت دریافتی اشاره کرد و افزود: از خون‌های اهدایی سه فرآورده پلاکت، پکسل و پلاسما تهیه می‌شود که چون پلاکت عمر کوتاهی دارد، نیاز به اهدای روزانه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار