برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود

ارومیه (پانا) - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان غربی گفت : برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود

رضا خلیل نژاد مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: دانش‌آموزان از ابتدای انقلاب تاکنون پای انقلاب بودند و حتی در دوران دفاع مقدس شاهد حضور پرشور آنها بودیم که با همان نگاه نفی استکبار به میدان آمدند و در مقابل ظلم و ستم جنگیدند و 36 هزار شهید دانش‌آموز نیز تقدیم کشور کردند که ۸۰۲ شهید دانش آموز آن از استان آذربایجان غربی می باشد.

وی ادامه داد: در دوران جهاد سازندگی دانش‌آموزان خوش درخشیدند و در دوره کرونا دیده شد که دانش‌آموزان پای کار انقلاب و کشور هستند و در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های جهادی و ایثارگرانه نقش فعال دارند.

آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب»

خلیل نژاد با اشاره به پویش همکلاسی مهربان، اظهار کرد: در پویش همکلاسی مهربان، (7000 هزار بسته لوازم التحریر-کیف_کفش-بسته معیشتی) توسط حوزه های بسیج دانش آموزی و دانش‌آموزان دهه 80 تهیه و بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد و این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دهه 80 مثل نسل اول انقلاب هر جا نیاز باشد، ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» از هشتم تا 13 آبان برگزار می‌شود، گفت: بسیج یک تفکر ناب انقلابی است که تمام برنامه‌های ما در راستای همین تفکر برای دانش‌آموزان طرح ریزی و اجرائی می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به شعار هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: گام دوم انقلاب دارای سه کلید واژه اساسی شامل «جوان، امید و ما می‌توانیم» است و شعار هفته بسیج دانش‌آموزی بر این اساس انتخاب شده است.

وی به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: تهیه کلیپ یک دقیقه‌ای و ارسال به کانال parvareshi5@ از به آتش کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا و همچنین تهیه موشن گرافی و کلیپ از جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران توسط تشکل‌های دانش‌آموزی از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است.

خلیل نژاد از رونمایی پوستر و کتاب شهدای شاخص دانش آموز در برخی از شهرستان ها خبر داد و گفت: طی این هفته برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهدای دانش آموز و فرهنگیان نیز جزء برنامه های اجرائی خواهد بود.

پویش نوجوان پلاس کلید خواهدخورد

خلیل نژاد با اشاره به برگزاری پویش «نوجوان پلاس»، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی به تهیه کلیپ در قالب استندآپ، مجری‌گری، گویندگی، دوبله طنز و جدی و فیلم کوتاه اقدام کنند که به بهترین آثار جوایزی تقدیم می‌شود.

وی از اجرای پویش «دنیای بدون آمریکا» نیز خبر داد و گفت: در این پویش گزارشگر نوجوان به صورت مصاحبه پنج سؤال را از دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم مطرح می‌کند که این سؤالات شامل «چه کسی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد و چرا؟»، «چرا 40 سال ایران اسلامی را تحریم کردند؟»، «چرا دانش آموزان مظلوم کشوری چون افغانستان، یمن و فلسطین را ترور می‌کنند؟»، «داعش را چه کسانی به وجود آوردند و چرا حمایت می کنند؟» و « با حمایت چه کشورها و چه کسانی قریب به 200 هزار جوان و نوجوان ما شهید شدند» است.

افتتاحیه چهاردهمین لیگ علمی پایا در هفته بسیج دانش‌آموزی

وی از افتتاحیه چهاردهمین لیگ علمی پایا در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پایه ششم تا یازدهم در این لیگ شرکت می‌کنند که مجموعا 120 تیم در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

خلیل نژاد از برگزاری مسابقه «مروارید صدف» خبر داد و افزود: این برنامه در راستای ارائه راهکارهای بهبود وضعیت حجاب دختران برگزار می‌شود و بهترین راهکارها و ایده ها جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

وی به اجرای برنامه‌های متعدد در شهرستانها اشاره کرد و گفت: برنامه «یک راه ـ یک انتخاب» از دیگر برنامه‌هائی است که همزمان با هفته بسیج دانش آموزی به صورت نمایشگاهی در مدارس برگزار می شود.

دانش‌آموزان بسیجی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی، یکی از فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی در هر شهرستان، سخنران پیش از خطبه‌ها خواهند بود.

وی ادامه داد: تهیه و تولید محتوا با محوریت امیدآفرینی، سبک زندگی نوجوان ایرانی، ایجاد و تقویت فرهنگ استکبارستیزی در نوجوانان و جوانان، برگزاری و اجرای سرودهای خیابانی، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات نقاشی،‌ عطرافشانی مزار شهدای دانش آموز و تجدید میثاق با دانش آموزان شهید، ایجاد پویش در باب خرید لوازم التحریر ایرانی و حضور میدانی در راهپیمایی 13 آبان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی از اجرای پویش همیار بهداشت و سلامت نیز خبر داد و گفت: این طرح به منظور تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در حال برگزاری است.

خلیل نژاد دیدار دانش آموزان با مقام معظم رهبری از طریق ویدئو کنفرانس از محل مصلی امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه را از دیگر برنامه های شاخص هفته بسیج دانش آموزی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار