تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۸۲ درصد جمعیت هدف در فارس

شیراز(پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۸۲ درصد جمعیت هدف در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۸۲ درصد جمعیت هدف در فارس

مهرزاد لطفی در چهارصد و سی و چهارمین نشست ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با تلاش تمام مجموعه سلامت استان، تاکنون نزدیک به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا با هدف افزایش ایمنی جامعه و ارتقای سطح سلامت به مردم فارس تزریق شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای جمعیتی اعلام شده، باید حدود هشت میلیون دُز واکسن در دو نوبت اول و دوم به هم استانی‌ها تزریق شود تا به ایمنی مورد نظر دست پیدا کنیم، افزود: تاکنون در جمعیت هدف بالای دوازده سال فارس نزدیک به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده که حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار دز، معادل ۸۲ درصد جمعیت هدف یک دُز و حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دز، معادل ۵۸ درصد جمعیت هدف نیز هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این روند تا تکمیل برنامه واکسیناسیون و ایمنی عمومی جامعه، ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اولویت نخست مجموعه دانشگاه در سراسر استان را تامین سلامت همگانی و ارائه بهترین خدمات بهداشتی درمانی به مردم برشمرد و گفت: تمام توان مجموعه سلامت استان در این راستا به کار گرفته شده است.

لطفی همچنین با اشاره به بستری ۲۲۰ بیمار جدید مشکوک یا مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته، از روند افزایشی ورودی به بیمارستان‌‌ها و موارد ابتلا و بستری بیماران خبر داد و ادامه این روند را عاملی برای اوج‌گیری دوباره بیماری کووید۱۹ و زنگ خطری برای تهدید سلامت مردم دانست.

وی با تاکید بر اهمیت مراجعه مردم استان به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا، لزوم ادامه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ را مهم برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار