دفتر دادستانی ارمنستان اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آذربایجان را بی‌اساس خواند

تهران (پانا) - نیکول پاشینیان پیش از این تاکید کرده بود که ایران و ارمنستان به طور مشترک در حال مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند. وزارت خارجه ایران نیز چندی پس از صحبت‌های علی‌اف، این ادعاها را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دفتر دادستانی ارمنستان اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آذربایجان را بی‌اساس خواند

به گزارش ایسنا، دفتر دادستانی ارمنستان روز جمعه در بیانیه‌ای با انتشار آماری درخصوص مبارزه مشترک ایران و ارمنستان با قاچاق مواد مخدر نوشت که اتهامات وارده توسط الهام علی‌اف به ایران و ارمنستان «بی‌اساس» است.

علی‌اف چندی پیش در کنفرانسی آنلاین مدعی شده بود که «ایران و ارمنستان سال‌ها از خاک ناگارنو-قره‌باغ برای قاچاق موادمخدر به اروپا استفاده می‌کردند».

نیکول پاشینیان پیش از این تاکید کرده بود که ایران و ارمنستان به طور مشترک در حال مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند. وزارت خارجه ایران نیز چندی پس از صحبت‌های علی‌اف، این ادعاها را تکذیب کرد.

دفتر دادستانی ارمنستان در بیانیه امروز خود تصریح کرد که در سال ۲۰۲۰ سیزده پرونده کیفری در مرز ایران و ارمنستان برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد و علیه ۱۴ شخص اعلام جرم شده است. در این بیانیه همچنین آمده است که در نه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، تحقیقاتی درخصوص ۱۲ پرونده انجام گرفته و اتهاماتی علیه ۲۴ شخص مطرح شده است.

در انتهای بیانیه دادستانی ارمنستان آمده است: تمامی این اطلاعات تایید می‌کنند که اتهامات مطرح شده توسط الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان ارتباطی با واقعیت ندارند و ساختگی هستند. این اتهامات که فاقد داده‌های واقعی بوده و هدف‌شان بی‌اعتبار کردن ایران و ارمنستان است، از ابتدا محکوم به شکست بوده‌اند. این اتهامات برای پنهان کردن این حقیقت است که آذربایجان خود یک کشور ترانزیت برای قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار