بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج که یکی از پروژه‌های شاخص فرهنگی استان کردستان است بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی امروز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به کردستان که به منظور افتتاح کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) انجام شد از پروژه تالار مرکزی سنندج هم بازدید و در جریان مشکلات و کمبودهای پیش روی این پروژه قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید اظهار داشت: توجه ویژه به پروژه های مهم و شاخص در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه‌های ما است و پروژه تالار مرکزی نیز یکی از آنها است که اعتبار ویژه برای اتمام آن اختصاص خواهیم داد.

وی تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه در سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهوری به کردستان مصوب می‌شود.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است

تالار مرکزی سنندج به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی - هنری غرب کشور پس از ۱۵ سال از آغاز عملیات ساخت آن به دلیل نبود اعتبار هنوز نیمه تمام است.

خرداد ماه سال ۸۲ عملیات تخریب تالار فرهنگ سنندج در خیابان امام (ره) با هدف ساخت تالار بزرگ و مدرن تر برای اهالی فرهنگ و هنر استان انجام و همزمان ساخت تالار جدید آغاز شد.

قرار بود این مجموعه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با استفاده از اعتبارات استانی در مدت ۲ سال ساخته شود ولی با توجه به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی هزینه های ساخت نشد در فهرست طرح های ملی قرار گرفت و زمین آن پس از چند مورد اصلاحیه به ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع افزایش یافت.

این ساختمان به پنج بلوک و هفت بخش تقسیم شده و دارای ۲ سالن مجزا تئاتر و موسیقی به ترتیب با گنجایش یک هزار و ۵۰ و ۲۲۰ نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار