مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

۱۳ آبان فرصتی برای انتقال ارزش‌های انقلابی و اسلامی به نسل‌های بعد است

تبریز(پانا) - جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی یوم الله ۱۳ آبان در آذربایجان‌شرقی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی و مدیران آموزش و پرورش نواحی پنج‌گانه در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ آبان فرصتی برای انتقال ارزش‌های انقلابی و اسلامی به نسل‌های بعد است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت یوم الله ۱۳ آبان گفت: یوم الله 13 آبان روز تاریخی مهم و نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران است.

جعفر پاشایی افزود: هماهنگی های مربوط به ۱۳ آبان در سطح اداره کل با معاونت پرورشی و فرهنگی است و انتظار می رود تا گزارش های مراسمات مختلف، هم برای وزارت آموزش و پرورش و هم برای شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شود.

وی ادامه‌داد: هرچقدر هم که برنامه هماهنگ و برنامه ریزی شده باشد، بحث اطلاع‌رسانی در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین معاونین پرورشی و مدیران نواحی باید اطلاع‌رسانی کامل و هماهنگی لازم را با مدیران مدارس و دانش آموزان داشته باشند.

وی اظهار کرد: مناسبت ۱۳ آبان یک مناسبت ملی و روز مبارزه با استکبار جهانی است و باید محوریت در این برنامه ها دانش آموزان باشد تا میزان اثرگذاری بیشتر شود. همچنین به لحاظ رعایت بهداشت در برنامه ها باید پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت شود و مدت زمان برنامه ها به حداقل خود برسد.و در این راستا باید از ظرفیت های آموزش و پرورش در شبکه شاد استفاده شود.

پاشایی افزود: هدف از یادآوری ایام مختلف انتقال دادن ارزش های انقلابی و اسلامی به نسل های بعدی است.

وی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: خواهش بنده این است که در تمامی مراسمات و به ویژه در مراسم اجتماع بزرگ مصلی امام خمینی (ره) تبریز، مدیران نواحی و مدارس نظم و امنیت را در بین دانش آموزان برقرار کنند تا هر چه باشکوه تر است مراسم را پشت سر بگذاریم.

همچنین در این جلسه رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تشکر و قدردانی از آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس مجوز صادره از سوی وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا، باتوجه به امکان افزایش ابتلا به کرونا، در مراکز استان ها مراسم ۱۳ آبان به صورت تجمعی خواهد بود و در سایر شهرستان ها با توجه به رنگ‌بندی کرونایی می تواند به صورت تجمعی و یا راهپیمایی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میکائیل اسکندری افزود: در مراکز استان ها و به ویژه شهرستان تبریز راهپیمایی نخواهد بود و مراسم در قالب اجتماع بزرگ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با شعار«ایستادگی ملت ایران و افول سلطه استکباری آمریکا» خواهد بود. با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در جلسات مختلف تصمیم بر این است که برنامه های آموزش و پرورش به صورت تبیینی باشد. منظور از تبیینی برگزاری مراسمات مختلف مانند نشست های بصیرتی و کرسی های آزاداندیشی و ... است.

وی ادامه داد: محل تجمع این اجتماع بزرگ در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۳ آبان در سنگ فرش مصلی امام خمینی (ره) تبریز و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواهد بود و یک ساعت طول خواهد کشید .

اسکندری اظهار کرد: این شورا برنامه های مختلفی با هدف شناساندن شهدای دانش آموز دهه های مختلف انقلاب اسلامی را برای دستگاه ها پیش بینی کرده است که دستگاه ها موظف به انجام این برنامه ها و ارسال گزارش هستند. بنابراین اطلاع رسانی این برنامه ها نیز از طریق فضای مجازی خواهد بود.

وی افزود: انتظار داریم تا دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس به صورت محدود در این مراسم حضور داشته باشند. مراسم ۱۳ آبان فقط مختص آموزش و پرورش نیست بلکه باید اقشار مختلف جامعه نیز در این مراسم حضور داشته باشند. همچنین استفاده از ظرفیت های شبکه شاد و پخش برنامه ها برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار