در مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صورت گرفت؛

رونمایی از داروی پرکینرا با حمایت صندوق نوآوری

تهران (پانا) - در مراسمی با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از داروی پرکینرا رونمایی شد؛ خط تولید این محصول با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از داروی پرکینرا با حمایت صندوق نوآوری

به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، امیرحسین کارآگاه، مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پرسیس ژن پار» در مورد داروی پرکینرا گفت: این دارو با نام ژنریک آناکینرا تنها یک تولیدکننده دیگر در دنیا دارد و ایران به عنوان دومین تولیدکننده آن در دنیا مطرح است.

وی با اشاره به اینکه این دارو برای درمان بیماری خودایمنی آرتریت روماتوئید سیستمیک جوانان و نیز بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود، افزود: طول درمان آرتریت روماتوئید سیستمیک جوانان با این دارو 24 هفته است که با نظر پزشک متخصص قابل تمدید است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پرسیس ژن پار» با اشاره به اینکه داروی پرکینرا گواهی GMP را برای آغاز فرایند تولید اخذ کرده است، تصریح کرد: مطالعه بالینی این محصول که از منظر تعداد سرنگ تزریقی بالاترین میزان تزریق در مطالعات بالینی کشور را داراست، با موفقیت به پایان رسیده و از مرداد ماه سال جاری نیز وارد بازار ایران شده است.

کارآگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر مطالعه بالینی مذکور، این دارو به علت مکانیزم ضد التهابی آن در بیماران مبتلا به کرونا، در بخش ICU بیمارستان امام حسین(ع) نیز مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج مطلوبی را به همراه داشت. هم‌اکنون این دارو در پروتکل کشوری درمان کودکان و نوزادان مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

وی درباره صادرات این محصول نیز گفت: همزمان با ورود این دارو به بازار ایران، پروسه صادرات این محصول دارویی به دو کشور اوکراین و ترکیه نیز انجام شد و به‌زودی صادرات آن به کشور فیلیپین نیز انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پرسیس ژن پار» با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در راه‌اندازی خط تولید داروی پرکینرا اظهار کرد: شرکت ما جهت خرید تعدادی از تجهیزات اصلی مورد نیاز خط تولید این محصول از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرد و بازپرداخت آن را نیز آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار