مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد:

پروژه‌های خیرین شهر تهران نسبت به سال قبل؛ رشد ۲/۵ برابری داشته است

کسب رتبه نخست واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان توسط شهر تهران

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست سرپرست وزارت آموزش و پرورش با شورای معاونین و مدیران مناطق شهر تهران؛ از فعالیت های مهم انجام شده دوران کرونا در آموزش و پرورش سخن گفت و پروژه‌های خیرین شهر تهران نسبت به سال قبل؛ رشد ۲/۵ برابری داشته است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پروژه‌های خیرین شهر تهران نسبت به سال قبل؛ رشد ۲/۵ برابری داشته است

نشست سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعضای شورای معاونین و مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز برگزار شد.

در این نشست عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن قدردانی از زحمات انجام شده مدیران؛ گزارشی اجمالی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در شهر تهران ارائه داد و آن را نتیجه تلاش و کوشش مدیران و همکارانی دانست جهادگونه برای اعتلای اهداف آموزش و پرورش تلاش کرده اند.

فولادوند اظهار کرد: پروژه مهر ۱۴۰۰ شهر تهران از بهمن ۱۳۹۹ با ٧ کارگروه تخصصی آغاز شد و کمیته ها با تلاش خودشان نتایج مطلوبی را رقم زدند و در این میان مهم ترین مشکل در شهر تهران ساماندهی نیروی انسانی بوده و حدود۱۲ هزار نفر از همکاران ما می توانستند بازنشسته شوند اما با تلاش و کوشش همکاران ما در مناطق؛ خوشبختانه حدودا ۶هزار نفر از این عزیزان استخراج خدمت داشتند و با همکاری وزارت آموزش و پرورش مشکلات تا حدی برطرف شد.

در هم سنجی کتب درسی و توزیع کتب رتبه بالایی داشتیم و در بحث ثبت نام نیز ١میلیون و ١۵۵ هزار نفر در سامانه ثبت نام داشته ایم و در بخش واکسیناسیون رتبه اول کشور را داشته ایم و ۸۴ درصد فرهنگیان و۷۴ درصد دانش آموزان واکسینه شده اند. در همسنجی ابلاغ ها نیز شهر تهران رتبه اول را با ۹۶ درصد ارسال به سامانه داشته است.

وی افزود: کارهای مهمی نیز در بحث املاک انجام شده است. ما در شهر تهران ۱۲۷ ملک معارض داشته حدود ۱۹ هزار متر مربع که تمام آن را به دست آورده ایم و با اقدامات انجام شده بخشی از چالش مهمی در آموزش و پرورش شهر تهران برطرف شده است.تفاهم نامه ای نیز با شورای شهر تهران داشته ایم.

فولادوند با اشاره به فعالیت های خیرین در شهر تهران گفت: در بخش خیرین اتفاقات خوبی تا کنون داشته ایم و دفاتر خیرین در مناطق تهران فعال شده اند. در سال ۹۹ کل پروژه های خیرین ما ۲۶ پروژه بوده است و در سال ۱۴۰۰ که تنها هفت ماه از آن گذشته؛ حدود ۷۰ پروژه را با کمک همین دفاتر کلنگ زنی کرده ایم. و رشد ۲/۵ برابر داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران یکی از فعالیت های مهم را مدرسه تلویزیونی ایران دانست و گفت: مدرسه تلویزیونی را شهر تهران پوشش داده که نتایج بسیار مطلوبی داشته است و خود منجر به نوعی عدالت آموزشی شده.

وی در ادامه افزود: یکی از چالش های عمده ما در حوزه نیروی انسانی؛ در سال ۹۷ ورودی هایمان از طریق کنکور و ماده ۲۸ حدود ۷۰۰ نفر بوده و در دوسال گذشته با کمک های وزارت آموزش و پرورش حدود ٣۶٠٠ نفر از طریق ماده ٢٨ جذب داشته ایم و البته در شهر تهران همیشه تعداد خروجی نیروی انسانی بیشتر از ورودی آن است که در این خصوص امیدواریم اقداماتی انجام شود.

بحث آسیب های اجتماعی است در دوران پیشت کرونا آسیب های متعددی وجود داشته در مناطق آسیب‌های اجتماعی نوپدیدی داشتیم که منطقه به منطقه شناسایی شدند و اقدامات مقابله ای انجام شده است و به تناسب نوع آسیب ها توانمندسازی اولیا و مربیان انجام شده است و موفقیت های خوبی هم به دست آمده است و در خصوص آسیب های نوپدید پساکرونا نیز کمیته ای را تشکیل داده ایم تا با استفاده از پژوهش های انجام شده با بازگشایی تدریجی با آن ها مقابله علمی داشته باشیم.

فولادوند در پایان گفت: اقدامات مهمی در آموزش و پرورش شهر تهران انجام شده نظیر برگزاری چهار انتخابات، برگزاری حضوری امتحانات و همچنین بازگشایی مدارس و پروژه مهر که هر کدام چالش های خاص خود را داشتند و با کمترین حاشیه ها و بهترین شکل محقق شد و در این خصوص از همه همکاران سپاسگزارم.

در ادامه این نشست محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، زمان مصطفی پالیزدار؛ مدیر آموزش منطقه ۱۶، مینو زمان؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ به نمایندگی از مدیران مناطق ۱۹ گناه شهر تهران؛ ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مربوط به مناطق؛ به بیان مشکلاتی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، سامانه های وزارت آموزش و پرورش، کتب درسی و امکانات رفاهی و درمانی فرهنگیان پرداختند و در این خصوص پیشنهاداتی ارائه کردند.

در ادامه محسن بهارلو؛ معاون توسعه و پشتیبانی و پانته آ دری؛ معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گزارش کاملی از فرآیند تمام اقدامات انجام شده در حوزه های مربوطه ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار