دبیر کمیته فوریت‌های منطقه ۱۴:

ارائه خدمات مداخله‌ای جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - دبیر کمیته فوریت‌های منطقه ۱۴، از ارائه خدمات مداخله‌ای خارج از مدرسه، ارجاع خدمات تخصصی به مراکز مختلف و پیگیری و مراقبت به ‌عنوان خدمات سامانه نماد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات مداخله‌ای جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان

جلسه کمیته فوریت های روانی - اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس منطقه ۱۴، با رویکرد مداخله سریع، به موقع و مؤثر با حضور سعید جهانشاهی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، اعظم غضنفری؛ کارشناس مشاوره و امور تربیتی و دیگر اعضای کمیته، در سالن شورا برگزار شد.

سعید جهانشاهی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت کاهش فشارهای روانی اجتماعی که بر اثر شرایط جدید جامعه افزایش یافته است، اشاره کرد و گفت: لازم است با تشکیل تیم تخصصی و مداخله به موقع، از مواجهه دانش آموزان با رفتارهای پرخطر پیشگیری کنیم.

وی همچنین مهمترین اهداف این شیوه نامه را افزایش آمادگی مدارس و مناطق برای واکنش سریع در مواجهه با رفتارهای پرخطر، کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر برشمردند.

در ادامه، عدل لاله از توانمندسازی مدیران و برگزاری کارگاه آموزشی طرح نماد خبر داد و گفت: وجود مشاوران، از عوامل مؤثر در تأمین بهداشت روان دانش آموزان است.

دبیر کمیته فوریت های روانی - اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس منطقه ۱۴ بیان کرد: با توجه به شرایط ویروس کرونا و به دلیل اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در قرنطینه خانگی به ‌سر می‌برند و آموزش‌ها مجازی شده است، فعالیت مشاوران مدارس و نحوه فعالیت آنها در این ایام بسیار با اهمیت است.

عدل لاله خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مداخله‌ای خارج از مدرسه، ارجاع خدمات تخصصی به مراکز مختلف و پیگیری و مراقبت، از خدمات مشاوران مدارس است.

وی در پایان گفت: کمیته فوریت های روانی- اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس منطقه ۱۴، به مسئله سلامت روان، به عنوان یک مسئله اصلی نگاه می کند. زیرا در دوران پساکرونا با سونامی اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم و از اکنون باید پیش‌بینی‌ها و هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار