برگزاری وبینار تخصصی مشاورین و معاونین پرورشی در فشافویه

فشافویه(پانا) - اولین وبینار تخصصی مشاورین و معاونین پرورشی منطقه فشافویه با موضوع بررسی هوش دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری توسط اداره کل شهرستان‌های تهران با همکاری اداره آموزش‌و‌پرورش فشافویه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار تخصصی مشاورین و معاونین پرورشی در فشافویه

در این وبینار جعفر اسکندری، درمانگر و متخصص اختلالات یادگیری و رفتاری کودکان گفت: در صورت داشتن درک درستی از اختلالات یادگیری، می‌توانید اطمینان یابید که فرزندتان برای غلبه بر چالش‌های مدرسه و موفقیت در زندگی از پشتیبانی مناسب برخوردار است. گاهی اوقات کودکان در انجام تکالیف مدرسه به مشکل برمی‌خورند، اما اگر روند یادگیری کودک در یک درس مشخص به طور دائم با مشکل مواجه شود، ممکن است به اختلالات یادگیری مربوط باشد.

وی افزود: در صورت داشتن درک درستی از اختلالات یادگیری، می‌توانید اطمینان یابید که فرزندتان برای غلبه بر چالش‌های مدرسه و موفقیت در زندگی از پشتیبانی مناسب برخوردار است.

اسکندری گفت: اختلال یا ناتوانی یادگیری، یک اصطلاح کلی برای طیف وسیعی از مشکلات یادگیری است ،اختلال یادگیری به معنای معیوب بودنِ سطح هوش یا انگیزه کودک‌ نیست. کودکان دچار اختلال یادگیری تنبل نیستند، در حقیقت اکثر آنها به اندازه‌ سایر کودکان باهوش هستند. فقط اینکه مغزشان به شکل دیگری عمل می‌کند، این تفاوت‌ها بر نحوه‌ دریافت و پردازش اطلاعات اثر می‌گذارد. به عبارت دیگر، کودکان و بزرگسالانی که از اختلال یادگیری رنج می‌برند به صورتی متفاوت از سایرین می‌بینند، می‌شنوند و درک می‌کنند.این مسئله باعث می‌شود در یادگیری اطلاعات و مهارت‌های جدید یا به کارگیری آنها با مشکل مواجه شوند.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین‌فاطمه طاهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار