جزئیات برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در هفته دانش‌آموز

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از برنامه‌های این سازمان برای هفته دانش‌آموز گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۵۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در هفته دانش‌آموز

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: دانش‌آموزان از ابتدای انقلاب تاکنون پای انقلاب بودند. حتی در دوران دفاع مقدس شاهد حضور پرشور دانش‌آموز بودیم که با همان نگاه نفی استکبار به میدان آمدند و در مقابل ظلم و ستم جنگیدند و 36 هزار شهید دانش‌آموز نیز تقدیم کشور کردند.

وی ادامه داد: در دوران جهاد سازندگی هم دانش‌آموزان خوش درخشیدند و در دوره کرونا هم می‌بینیم که دانش‌آموزان پای کار انقلاب و کشور هستند و در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های جهادی و ایثارگرانه می‌درخشند.

باستان با اشاره به پویش همکلاسی مهربان، گفت: در پویش همکلاسی مهربان، 500 هزار بسته لوازم التحریر توسط دانش‌آموزان دهه 80 تهیه و بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد و این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دهه 80 مثل نسل اول انقلاب هستند و هر جا نیاز باشد، ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» از هشتم تا 13 آبان برگزار می‌شود، گفت: بسیج را یک تفکر می‌دانیم و همه دانش‌آموزان را هم بسیجی می‌دانیم و بر این اساس، 14 میلیون و 770 هزار دانش‌آموز بسیجی داریم که برنامه‌های ما نیز در مراسم انقلابی و ایام الله برای همه دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به شعار هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: گام دوم انقلاب دارای سه کلید واژه اساسی شامل «جوان، امید و ما می‌توانیم» است و ما این شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را بر این اساس انتخاب کردیم.

وی به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: اولین برنامه «در مسیر اقتدار» است که به مناسبت گرامیداشت روز نوجوان و روز شهادت شهید فهمیده در جزیره هرمز برگزار می‌شود؛ این جزیره 26 شهید دارد که اکثرا دانش‌آموز هستند.

باستان اضافه کرد: از قایق های عاشورا استفاده کردیم و نوجوانان بسیجی در این روز در این قایق‌ها، با شهدای دانش‌آموز میثاق دوباره می‌بندند و انزجار خود را از استکبار اعلام می‌کنند.

وی به برنامه «افول شیطان» اشاره کرد و افزود: 50 درصد مدارس باز است و در آن دسته از مدارسی که باز نیستند، تشکل‌های دانش‌آموزی حضور دارند که دانش آموزان پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را نقاشی می‌کنند و به آتش می‌کشند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. آنها از این برنامه کلیپ یک دقیقه‌ای تهیه کرده و در کانال parvareshi5@ ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی، جنایت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود که شامل موشن گرافی و کلیپ است و در 20 هزار کانال و گروه بارگذاری می‌شود.

وی از رونمایی از پوستر شهید شاخص امسال «محمدرسول رضایی» خبر داد و گفت: تصویر شهید محمدرسول رضایی در روز نواختن زنگ ایثار و مقاومت رونمایی شد و در آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی از پوستر این شهید گرانقدر در جزیره هرمز رونمایی خواهد شد..

باستان با اشاره به پویش «نوجوان پلاس»، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی به تهیه کلیپ در قالب استندآپ، لب‌آهنگ، مجری‌گری، گویندگی، دوبله طنز و جدی و فیلم کوتاه اقدام کنند که به بهترین آثار جوایزی تقدیم می‌شود.

وی از اجرای پویش «دنیای بدون آمریکا» نیز خبر داد و گفت: گزارشگر نوجوان به صورت مصاحبه پنج سؤال را از دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم مطرح می‌کند. این سؤالات شامل «چه کسی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد و چرا؟»، «چرا 40 سال ایران اسلامی را تحریم کردند؟»، «چرا دانش آموزان مظلوم کشوریی چون افغانستان، یمن و فلسطین را ترور می‌کنند؟»، «داعش را چه کسانی به وجود آوردند و چرا حمایت می کنند؟» و «در دفاع مقدس قریب به 200 هزار شهید تقدیم کشور شد . با حمایت چه کشورها و چه کسانی قریب به 200 هزار جوان و نوجوان ما را شهید کردند» است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: یک میلیون و 100 هزار دانش آموز رأی اولی داریم و با برنامه‌های تعاملی که تعریف کردیم 862 هزار دانش‌آموز رأی اولی رأی دادند یعنی 72، 73 درصد دانش آموزان رأی اولی، رأی دادند. لذا باید دانش‌آموزان مشی انقلابی گری و حضور را یاد بگیرند.

وی از افتتاحیه چهاردهمین لیگ علمی پایا در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان از پایه ششم تا یازدهم در این لیگ شرکت می‌کنند که هر تیم 5 نفر شرکت‌کننده دارد و 12 هزار تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند.

باستان از برگزاری مسابقه «مروارید صدف» خبر داد و ادامه داد: این برنامه با موضوع دانش آموزان دختر به منظور راهکارهای بهبود وضعیت حجاب دختران توسط دختران برگزار می‌شود که به بهترین راهکارها و ایده ها جوایز می دهیم و هم اینکه راهکارهای برتر را در برنامه پرورشی و تربیتی تعریف می‌کنیم.

وی به اجرای برنامه‌های متعدد در استان‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه «یک راه ـ یک انتخاب» یکی از این برنامه‌هاست که نمایشگاه‌هایی را در مدارس برگزار می کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: در هفته بسیج دانش‌آموزی، یکی از فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی در هر استان، سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود و در نفی سلطه صحبت خواهد کرد.

وی ادامه داد: تهیه و تولید محتوا با محوریت امیدآفرینی، سبک زندگی نوجوان ایرانی، ایجاد و تقویت فرهنگ استکبارستیزی در نوجوانان و جوانان، برگزاری و اجرای سرودهای خیابانی، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات نقاشی،‌ عطرافشانی مزار شهدای دانش آموز و تجدید میثاق با دانش آموزان شهید، ایجاد پویش در باب خرید لوازم التحریر ایرانی و حضور میدانی در راهپیمایی 13 آبان از جمله برنامه‌های دیگر هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی از اجرای پویش همیار بهداشت و سلامت نیز خبر داد و گفت: این طرح به منظور تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار