از اول مهرماه، 30 درصد از دانش‌آموزان اردبیلی، سال تحصیلی را بصورت حضوری آغاز کردند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل عنوان کرد طبق برنامه‌ریزی انجام شده و براساس الگوی ابلاغ شده بازگشایی مدارس، آموزش 70 هزار نفر دانش‌آموز در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر از اول مهرماه آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
از اول مهرماه، 30 درصد از دانش‌آموزان اردبیلی، سال تحصیلی را بصورت حضوری آغاز کردند

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در گفت و گو با شبکه استانی سیمای سبلان، با ارائه گزارشی از چگونگی بازگشایی مدارس، تضمین سلامت معلمان و دانش آموزان را مهمترین دغدغه آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: برای آغاز تدریجی فعالیت آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، 24 هزار نفر از دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول مهرماه برای آشنایی با محیط مدرسه و آموزگاران خود، هفته ای یک‌بار در مدارس حضور پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تداوم تحصیل دانش آموزان به شکل حضوری افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه موجب می شود که فرزندان ما از عناصر مهم تربیتی محروم شوند و بر همین اساس مقدمات آموزش حضوری برای همه دانش آموزش تا چند هفته آینده فراهم می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در مناطق شهری نیز دو گروه مدرسه وجود دارد که از آبان ماه مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰نفر می‌توانند با دریافت مجوز از مناطق آموزش و پرورش فعالیت آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

ناصری ادامه داد: مدارس شهری با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۳۰۰نفر نیز از نیمه دوم آبان ماه تحصیل حضوری را آغاز خواهند کرد و در مدارسی که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و یا گروهی وجود دارد، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در حال انجام است.

وی اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی، گزارش‌گیری کامل از وضعیت مدارس و تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی و بهداشتی انجام شده و از طریق منطقه و ناحیه آموزش و پرورش، مجوز تحصیل حضوری دانش‌آموزان صادر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد جامعه فرهنگیان استان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

ناصری تصریح کرد: در واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز جایگاه مناسبی را داریم، به گونه‌ای که تاکنون واکسیناسیون بیش از 80 درصد از دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲تا ۱۸ ساله در استان انجام شده اس.

وی در پایان از کسب رتبه دوم کشوری استان در واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار