در گفت و گو با پانا مطرح شد

«بلامانع» به حل‌ مشکلات مردم و تولید کننده‌ها می‌پردازد

تهران (پانا) – به گفته مدیر گروه جوان و جامعه رادیو جوان، این روزها برنامه‌ رادیویی »بلامانع» همت کرده و تولیدکننده‌های داخلی را روی خط رادیو می‌آورد تا مشکلاتشان را بیان کنند و در همان زمان با ارتباط تلفنی که میان تولیدکننده و مسئول مربوطه برقرار می‌کنند سعی بر رفع موانع موجود دارند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
«بلامانع» به حل‌ مشکلات مردم و تولید کننده‌ها می‌پردازد

با توجه به شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها، یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه حمایت از تولید داخلی و پیگیری موانع بر سر راه آن است. برنامه «بلامانع» نام برنامه موفقی است که این روزها در رادیو جوان مشکلات تولید را پیگیری و حل می‌کند ولی تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌ها در این است که مشکلات از طریق خود مردم به گوش مسئولین می‌رسد.
برنامه رادیویی که به سراغ مشکلات جزئی تولیدکننده رفته است
«عباس رجب سلمانی»، مدیر گروه جوان و جامعه رادیو جوان، در گفت‌وگو با پانا گفت: «ویژگی اصلی که برنامه «بلامانع» را در مدت بسیار کم تبدیل به یک برنامه پرمخاطب و مؤثر کرده این است که در این برنامه برخلاف برنامه‌های دیگر این حوزه قرار نیست مشکلات کلان کشور را بررسی کنیم.»
وی افزود: «در برنامه «بلامانع» به‌صورت موردی و اختصاصی پیگیر موانعی هستیم که به خاطر اهمال‌کاری مسئولین و یا عدم وجود قانون درست بر سر راه افراد، شرکت‌ها و تولیدی‌ها قرارگرفته است.»
حل مشکل تولیدکننده‌ها بدون واسطه
رجب سلمانی ادامه داد: «این برنامه طرح ساده‌ای دارد اما کاربردی دارد. در «بلامانع» هرروز مشکل یکی از تولیدکنندگان داخلی با صدای خود شخص پخش می‌شود و معضل بیان‌شده با روی خط آوردن مسئولین مربوطه تا حل کامل آن پیگیری خواهد شد.»
طرح مشکلات از زبان مردم
همچنین «عصمت باپیران» یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «برنامه بلامانع سعی دارد مشکلات را مستقیماً از زبان مردم مطرح کند. هدف این برنامه برداشتن موانع از میان راه مردم و باز کردن گره‌ مشکلات است؛ مشکلات کوچکی که شاید چند سال است افراد پیگیر رفع آن هستند و حل‌نشده‌اند. ما سعی می‌کنیم در این برنامه به این جنس از مشکلات بپردازیم. در «بلامانع» مسئولین مربوطه را به برنامه دعوت و یا از طریق تلفن روی خط می‌آوریم و این معضلات را با آن‌ها مطرح می‌کنیم. تا زمانی که به‌طور کامل پاسخگوی مردم شوند آن مشکل را از مسئولین پیگیری خواهیم کرد. تمام تلاش ما این است اعتمادی که مردم به ما کرده‌اند را بی‌جواب نگذاریم و آن را حفظ کنیم.»
برنامه مورد اقبال سازمان‌های دولتی قرارگرفته است
باپیران با اشاره به اینکه بعضی مشکلات را در یک برنامه نمی‌توان به سرانجام رساند، بیان کرد: «برخی از معضلات و موانعی که در برنامه عنوان می‌شود، مشکلاتی ریشه‌ای هستند و کار به چندین نهاد و سازمان گره می‌خورد که حل آن‌ها در یک برنامه گنجانده نمی‌شود و باید حتماً چند برنامه را به آن اختصاص دهیم.»
وی افزود: «اتفاق بسیار بزرگ و ویژه‌ای که پس از چند ماه از شروع برنامه برای «بلامانع» افتاده است، شنیده شدن این برنامه توسط اکثر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی بوده و در بسیاری از موارد حتی بدون رسانه‌ای شدن مشکلات، با پیگیری خود مسئولین موانع برطرف شده است. پیگیری‌ مشکلات مردم در این برنامه و حل آن‌ها سبب شده تا اعتماد مردم به رادیو جوان بیش‌ازپیش شود و ضمن ایجاد امید در مردم؛ همان انتظاری که آن‌ها از رسانه دارند، یعنی احقاق حق و پیگیری مطالباتشان از مسئولین را برآورده می‌کنیم.»
بلامانع به تهیه‌کنندگی مجتبی امیری و عصمت باپیران، شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح از رادیو جوان پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار