۸ هزار اثر تاریخی کشور با مشارکت مردم مرمت شد

یاسوج (پانا) - مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد در سالهای گذشته هشت هزار اثر تاریخی کشور با مشارکت و همکاری مردم مرمت و بازسازی شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۸ هزار اثر تاریخی کشور با مشارکت مردم مرمت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد محمدحسین طالبیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید نماینده یونسکو از کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت شهرستان کهگیلویه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با تغییر رویکرد، نقش مردم و تشکلهای خصوصی در احیا و مرمت آثار تاریخی پررنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم صاحبان اصلی میراث تاریخی کشور هستند بیان کرد: مشارکت مردم اقبال عمومی برای سرمایه گذاری را نیز افزایش خواهد شد.

طالبیان اظهار کرد: بودجه وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی محدود و ناچیز است و مشارکت مردم در احیای بناهای تاریخی به میزان درامدزایی و رونق گردشگری شهرهای دارای میراث فرهنگی کمک می کند.

وی افزود: در سال های گذشته وظیفه اصلی وزارت میراث فرهنگی در قبال بناهای تاریخی ،نظارت و ساماندهی ضوابط و قوانین این بخش بوده است.

طالبیان همکاری سازمان های راه و شهرسازی، بازآفرنی شهری و بنیاد مسکن در نگهداری از بناهای تاریخی را بسیار مناسب دانست و اضافه کرد: این همکاری در راستای احیای بناهای تاریخی روز به روز در حال افزایش است.

محمد حسین طالبیان و مسئول ثبت میراث جهانی ایران در یونسکو روز دوشنبه برای ثبت جهانی کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت در سازمان یونسکو از این بنای تاریخی بازدید و ان را کارشناسی کردند.

بافت قدیمی بلاد شاپور با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت های تاریخی کشور به شمار می آمد اما این بافت به دلایل توسعه شهرنشینی تخریب شد و هم اینک ۳۷ هکتار از این شهر قدیمی باقی مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار