برگزاری نمایشگاه «پیامبر رحمت» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

تهران (پانا) - نمایشگاه نگارگری «پیامبر رحمت» با نمایش ۱۵ اثر با موضوع پیامبر اسلام (ص) از رضا بدرالسماء از ۲۷ مهرماه در صفحه مجازی موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۳۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه «پیامبر رحمت» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، نمایشگاه نگارگری «پیامبر رحمت» به هنرمندی استاد رضا بدرالسماء با نمایش ۱۵ اثر با موضوع پیامبر اسلام (ص) در صفحه مجازی موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در معرض دید علاقه مندان در می‌آید.

این آثار ملهم از شخصیت و حوادث مهم زندگی حضرت محمد (ص) طراحی و ترسیم شده‌اند.

رضا بدرالسماء متولد ۵ آذر ۱۳۲۸ در شهر اصفهان است و بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت هنری در حوزه نگارگری، آب‌رنگ و میناکاری دارد. در سال ۱۳۸۷ نشان درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرده‌است و در سال ۱۳۹۰ به عنوان هنرمند برتر صنایع دستی کشور در رشته نگارگری انتخاب شد. اودر طول سال‌ها فعالیت خود، بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است و در بیش از ۴۰۰ نمایشگاه گروهی در ایران و جهان شرکت داشته‌است. آثار این هنرمند علاوه بر مقام‌ها و جوایز فراوانی که از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به دست آورده‌، در بسیاری از موزه‌های معتبر ایران و جهان نیز نگه‌داری می‌شود. استاد رضا بدرالسماء به عنوان یکی از میناکاران چیره‌دست کشورمان افتخار میناکاری ضریح امامین جوادین (علیهما السلام) در کاظمین، امامین عسگریین (علیهما السلام) در سامرا، حضرت مسلم در کوفه، حضرت حبیب ابن مظاهر در کربلا و تعدادی از درب‌های حرم‌های عتبات عالیات را نیز بر عهده داشته‌است.

علاقه مندان جهت بازدید مجازی از نمایشگاه «پیامبر رحمت» می‌توانند ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰، همزمان با هفته وحدت به صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به آدرس imam_ali_museum مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار