مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

انجمن‌ اولیاء و مربیان بزرگترین تشکل مردم‌نهاد در مدارس است

شهرری(پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت مدارس باید حول محور فعالیت خود را بر مبنای بیشترین مشارکت و حضور اولیاء و پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی قرار دهند و اولیاء و مربیان همراه و همگام یکدیگر شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انجمن‌ اولیاء و مربیان بزرگترین تشکل مردم‌نهاد در مدارس است

محسن نوروزیان در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان اظهار کرد: با توجه به روزشماری که در اختیارمان قرار گرفته در آموزش و پرورش ناحیه یک ری ستاد تشکیل شده است و از این مجرا فعالیت‌های مدارس پیگیری خواهد شد و در پی پیگیری‌ها بازدیدهایی نیز صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اهداف انجمن اولیاء و مربیان تاکید کرد: انجمن اولیاء و مربیان نماد همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت است و سال‌ها است این تشکل مردم نهاد در تمام مسائل آموزشی و پرورشی به عنوان مشاور و ناظر نقش بسزایی دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری تصریح کرد: انجمن‌های اولیاء و مربیان به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد در هر آموزشگاهی با حداقل دانش‌آموز بالای 10 نفر تشکیل می شود و در آموزش و پرورش حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند تا محصول معنوی آنها که دانش‌آموز است به رشد و تعالی برسد.

وی در ادامه به سه ضلع مهم آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در آموزش یک طرف مدرسه را داریم و از طرفی خود دانش‌آموز و از طرف دیگر خانواده و اولیای دانش‌آموز را داریم که سه ضلع تعلیم و تربیت را شکل می‌دهند و قطعا هر کدام از این اضلاع کمرنگ باشد یا در کارش خللی وارد شود، هدف تعلیم و تربیت به خوبی محقق نمی شود.

نوروزیان با یادآوری روند انتخاب اعضای انجمن اولیا و مربیان تاکید کرد: شکل‌گیری انجمن اولیاء و مربیان در مدارس به صورت انتخاباتی است و موضوع انتصاب نداریم، مردم باید مشارکت کنند و از بین خودشان افرادی که بیشتر می‌توانند وقت بگذارند و تجربه‌ای دارند که می‌خواهند در خدمت پیشرفت مدرسه و دانش‌آموز قرار دهند، کاندیدا شوند و با رأی مستقیم خانواده‌ها به عنوان انجمن اولیای مدرسه پذیرفته می‌شوند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در خصوص اختیارات اعضای انجمن اولیاء و مربیان بیان کرد: کسی که نماینده اولیا می‌شود حدود و اختیارات قانونی دارد و حدود وظایف و اختیارات قانونی‌اش بیشتر مشورت دادن و نظارت بر اجرای مسائل تعلیم و تربیتی است و بعد از شکل‌گیری انجمن‌ها، کارگروه‌های تخصصی که هر کدام وظایفی دارند و متناسب با تعریف کارگروه در حوزه‌های علمی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی، عمرانی، رفاهی و بهداشتی در سطح کمک به مدرسه فعالیت می‌کنند.

خبرنگار: مینا ادیبی سعدی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار