تاکید سخنگوی کمیسیون بهداشت بر روند تدریجی آموزش حضوری مدارس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، گفت در نشست امروز کمیسیون با سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید شد که باید در کنار تقویت آموزش مجازی آموزش حضوری هم با توجه به شرایط ویژه اتفاق بیفتد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید سخنگوی کمیسیون بهداشت بر روند تدریجی آموزش حضوری مدارس

به گزارش خانه ملت، زهرا شیخی در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه، 25 مهرماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: سرپرست آموزش و پرورش و مرکز پژوهش های مجلس گزارشی را در مورد بازگشایی مدارس ارائه کردند و نکته اساسی مشترک بین اظهارات این بود که بازگشایی مدارس در تمامی دنیا صرفا منوط به واکسیناسیون نیست و آنچه که مهم بوده زندگی همراه با کرونا است که باید آموزش داده شود و بازگشایی مدارس باید به شیوه‌ای اتفاق افتد که تعداد دانش‌آموزان روزانه اضافه شوند و زمان مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین توجه به فضا و تهویه مناسب و رعایت فاصله فیزیکی مهترین نکاتی است که پیش از واکسیناسیون باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، ادامه داد: بهرحال هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود و باید در کنار تقویت آموزش مجازی به عنوان یک فرصت خوب، بحث آموزش حضوری هم با شرایط ویژه و با رویکرد مهارتی و کارآمدی آموزش اتفاق بیفتد و شرایط را به گونه‌ای ایجاد کنیم که به تدریج آموزش حضوری مناسب را داشته باشیم.

شیخی از بررسی طرح تشکیل سازمان طب اسلامی _ ایرانی در این نشست خبر داد و گفت: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته، اعضای کمیسیون با کلیات این طرح به دلیل مغایرت با بند 12 سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب مصوب سال ۹۳ مخالفت کردند؛ بر اساس این بند خدمات طب سنتی باید با نظارت وزارت بهداشت و درمان ارائه شود اما در طرح مذکور زیر نظر وزارت بهداشت پیش‌بینی نشده بنابراین با توجه به توضیحات مسئولان وزارت بهداشت و مرکز پژوهش های مجلس با کلیات آن مخالفت شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی طرح اعلام روز ملی درمان نوین ناباروری در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران در این نشست، گفت: تصویب چنین موضوعی در صلاحیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است بنابراین پس از بحث های کارشناسی، کمیسیون با کلیات آن مخالفت کرد.

وی از انتخاب 9 نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت و حضور در کمیسیون مشترک طرح ترمیم کادر پرستاری بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: پاک مهر، فتحی، فاضلی، اسحاقی، شیخی، آریان پور، محسنی بندپی، خاتمی و صالحی برای حضور در این کمیسیون انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار