مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته پیوند؛

والدین؛ شریک راهبردی نظام تعلیم و تربیت کشور

سمنان (پانا) - محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
والدین؛ شریک راهبردی نظام تعلیم و تربیت کشور

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خالق زیبایی ها

خانواده، نخستین نهاد اجتماعی و منبع اصلی انتقال رفتارها، عادت‌ها و هویت فرهنگی به فرزندان است و آموزش و پرورش مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی و تحقق بخش آرمان‌های متعالی و تمدن اسلامی‌ایرانی و بستر ساز توسعه همه جانبه کشور می باشد و در راستای پرورش نسلی متعهد، تعالی جو، خلاق، پژوهشگر، سرزنده و بانشاط اهتمام ویژه دارد. بنابراین رشد شخصیتی و تحصیلی دانش آموزان، پیش از هر چیز، مستلزم برخورداری آنان از محیطی متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است و از همین رو، اولیا به عنوان شریک راهبردی نظام تعلیم و تربیت همیشه مورد توجه بوده اند.

بر همین اساس رویکرد اصلی و غالب آموزش ‌و پرورش استان در حوزه مشارکت والدین در مدارس؛ ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای مشارکت‌ همه‌جانبه خانواده ها به‌ویژه مشارکت‌های فکری، مشورتی، تخصصی و مهارتی است و از مطالبات جدی والدین؛ تعیین نقش‌ واقعی و کارآمد جهت سهیم شدن آنان در اداره‌ مدارس، مشارکت در تدوین برنامه‌های سالانه‌ آموزشی ‌و پرورشی، تصمیم‌گیری در امور مربوط، همکاری در اجرای فرآیندها و نظارت بر نحوه اجرای فعالیت‌هاست. بدون تردید حضور خیل عظیم والدین که واجد دانش، تخصص، مهارت و توانایی متنوع هستند و سازماندهی آنان در کارگروه‌های تخصصی و مهارتی، تدبیری عالمانه و مشارکت‌جویانه‌ و امکان مناسبی برای رفع مشکلات ‌و ارتقای کمّی و کیفی امور مدارس است.

اکنون که محدودیت‌های ناشی از همه گیری بیماری کرونا بیش‌ازپیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت رسمی آشکار ساخته و نشان داد که تعامل خانه و مدرسه نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است از همکاران خود در همه حوزه های آموزش و پرورش به ویژه انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس می خواهم زمینه ای ایجاد کنند که والدین گرامی بتوانند نقش تربیتی خود را به نحوی موثر ایفاء کنند. در این فرصت مغتنم ضمن عرض تبریک ایام خجسته ماه ربیع و گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیانبا شعار «همراهی با اولیا، همکاری با مربیان» از همکاری، همت و تلاش های درخور تحسین مدیران محترم مدارس و انجمن های اولیا و مربیان سراسر استان تقدیر و تشکر نموده امیدوارم با همدلی و همراهی، بالندگی و رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت استان را شاهد باشیم.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

24 مهر ماه 1400

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار