سیدمحمد حسینی:

سیستم آموزشی کارآمد زمینه ساز رسیدن به اهداف متعالی است

تهران (پانا) - معاون پارلمانی ریاست جمهوری، با اشاره به تاکید اسلام بر دانش‌اندوزی گفت با سیستم آموزشی کارآمد خواهیم توانست به اهداف بلند و متعالی خود دست پیدا کنیم.

کد مطلب: ۱۲۲۳۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سیستم آموزشی کارآمد زمینه ساز رسیدن به اهداف متعالی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در نخستین همایش کشوری بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع ‌نقش دانشگاه فرهنگیان در ایجاد تمدن نوین اسلامی ایرانی با اشاره به قرار گیری در آستانه هفته وحدت، خاطرنشان کرد: بحث وحدت یک امر تمدنی است و هر جامعه ­ای که به این مقوله توجه نداشته باشد، ناگزیر به ضعف و شکست خواهد رسید، وحدت امری است که در اسلام توجه ویژه ­ای بدان شده است.

وی افزود: کلماتی چون «اعتصموا» و «تعاونوا» و «رابطوا» همگی به اعتلای اجتماع و تدوین تمدن اسلامی اشاره دارد.

حسینی بحث دانش اندوزی را از موارد مورد تاکید و بسیار مهم در اسلام دانست و با بیان اینکه توجه به علم باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: ایجاد علاقه به علم آموزی در میان کودکان و نوجوانان از رسالت­ های آموزش و پرورش بوده و از معلمان انتظار می ­رود که فرزندان را با علم عجین و به آن علاقه ­مند کنند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به روایت معصوم(ع) ادامه داد: از میان فضیلت­ هایی چون حج و صدقه ­دادن، عبادات شخصی و روزه ­داری، این معرفت و شناخت است که از جایگاه بالاتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه جامعه ­ای که اهل دانش و بصیرت ورزی باشد، قطعاً جامعه ­ای پیشرو خواهد بود، ادامه داد: دستیابی به تمدن نوین اسلامی نیازمند الزاماتی است و برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوبی، باید مجاهدت بسیارکرد.

وی افزود: بایستی ملت و امت آمادگی برای تغییر داشته باشند تا اهداف مورد نظر محقق شود و از این منظر به نیروهای کارآمد و شجاع، تحول­ خواه و عدالت­ طلبی نیاز است که پایه تربیت آنان از همین آموزش و پرورش است.

سید محمد حسینی گفت: با سیستم آموزشی کارآمد خواهیم توانست به اهداف بلند و متعالی خود دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار