فرهنگ باید در صدر برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌ریزی کشور باشد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت مساله فرهنگ‌ در کشور باید هم در برنامه‌ریزی و هم بودجه‌ریزی در اولویت باشد و در برنامه‌های استانی هم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت به دنبال این است که فرهنگ‌ را به یکی از مسائل اصلی حوزه حکمرانی تبدیل کند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ باید در صدر برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌ریزی کشور باشد

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی شنبه، ۲۴ مهر ماه، با سیدعبدالله ارجایی، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون موضوعات فرهنگی این کلانشهر گفت‌وگو کرد. در بخشی از این دیدار محمدمهدی اسماعیلی ایده راه‌اندازی «هاب رسانه‌ای» یا «شهر رسانه‌ای» در مشهد را مطرح کرد که از حدود یک ماه قبل مذاکرات مرتبط با آن میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد آغاز شده است. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت‌های رسانه‌ای برای مشهد ‌از حیث مجاورت استان خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان و ظرفیت زیارتی شیعیان این مناطق را مطرح کرد.

وی در بخش دیگری از این دیدار، اظهار کرد: مسئله فرهنگ‌ در کشور باید هم در برنامه‌ریزی و هم بودجه‌ریزی در اولویت باشد و در برنامه‌های استانی هم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت به دنبال این است که فرهنگ‌ را به یکی از مسائل اصلی حوزه حکمرانی تبدیل کند.

سیدعبدالله ارجایی، شهردار مشهد، نیز در این دیدار در خصوص برنامه‌ریزی در مورد برنامه‌های فرهنگی مشهد نکاتی را بیان و گزارشی از وضعیت فعالیت‌های فرهنگی، زیر ساخت‌ها و فضای بصری مشهد و همچنین تعداد فرهنگسراها و امکانات در اختیار مجموعه شهرداری مشهد ارائه کرد. اعضای دیگر شورای شهر مشهد هم در ‌این جلسه در مورد موقعیت مشهد و آسیب‌هایی اجتماعی و سبک زندگی که در آنجا اولویت دارد نکاتی را مطرح کردند.

همچنین در این دیدار موضوعاتی در مورد فعال کردن سینماهای کوچک در حاشیه شهر مشهد و افزایش ارتباطات رسانه‌ای شهرداری و همچنین ظرفیت‌های مشهد در حوزه رسانه‌ و فضای سایبری بیان شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی ‌و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه مقرر شد کمیته مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد فعال شود تا ظرف یک ماه آینده برای تفاهم‌نامه‌ای در خصوص موضوعات‌ مطرح شده و پیوست‌های اجرایی در دو حوزه رسانه‌ای و سبک زندگی طراحی و مصوبات و مراحل اجرایی آن دنبال شود.

در این دیدار سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و محمدرضا بهمنی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی این وزارتخانه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار