دیدار رئیس جمهور با علما، نخبگان و خانواده‌های شهدا در شیراز

شیراز(پانا)- به گفته رئیس جمهور، آنچه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارد، جبران عقب‌ماندگی‌هاست و با وجود پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، تحقق عدالت، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در 40 سال گذشته است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس جمهور با علما، نخبگان و خانواده‌های شهدا در شیراز

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به شیراز و در جمع علما، نخبگان و خانواده معظم شهدا، اظهار کرد: برای اینکه پیشرفت به عدالت ختم شود باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه برنامه‌ها طراحی و اجرا شود.

رئیسی با بیان اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود ادامه داد: اساس حرکت دولت اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست.

وی از استان فارس به عنوان قطب کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، خدمات و بازرگانی یاد کرد و افزود: با توجه به خیل عظیم جوانان باانگیزه و تحصیل‌کرده، نباید با مشکل بیکاری مواجه باشیم، اما متأسفانه از نخستین دقایق حضور در استان فارس با مشکلات و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری مواجه شدیم.

به گفته رئیسی، اشتغال بخشی از حقوق اساسی مردم و از تکالیف اصلی دولت است‌ که تلاش‌ برای ایجاد شغل، محدود و منحصر به وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.

رئیس جمهور به تسریع روند واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا دانستیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم اما باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم.

وی اولویت دوم دولت را توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و رونق دادن به کسب و کارها برشمرد و گفت: امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم گام های بیشتری در این عرصه برداریم.

رئیس جمهور اضافه کرد: آمار و ارقام، استان را در جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی و ارزش محصولات تولیدی قرار داده که از استاندار فارس می‌خواهم علاوه بر حمایت از کارگاه‌های کوچک مختلف در زمینه تولید، از کسانی که در خانه‌های خود به تولید صنایع دستی مشغولند نیز حمایت کند.

رئیسی بیان کرد: اجرای برنامه‌های دولت به همت و مشارکت مردم بستگی دارد و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه حل مشکل مسکن، هدایت، حمایت و نظارت را پیشه می‌کند و میدان‌دار اصلی در زمینه حل مشکلات و رونق تولید و اقتصاد، مردم هستند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: پروژه‌هایی هستند که با اعتبارات کم می‌توانند به بهره‌برداری برسند، بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم.

وی اضافه کرد: قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استانی برگزار می‌شود تا مسائل و مشکلات بررسی شوند و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب برسد.

آیت‌الله رئیسی گفت: برای استان فارس بیش از 100 طرح قطعی شده که با اجرای آنها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.

خبرنگار: ریحانه‌قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار