معاون حقوق بشر و روابط بین‌الملل وزارت دادگستری:

اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در حمایت از حقوق کودکان، الگویی برای باقی شهرهاست

اصفهان(پانا) _ معاون حقوق بشر و روابط بین‌الملل وزارت دادگستری در مراسم رونمایی از کتاب «حق نگاری کودکانه» در اصفهان گفت اصفهان نخستین شهری است که نشان شهر دوستدار کودک را به دست آورد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در حمایت از حقوق کودکان، الگویی برای باقی شهرهاست

محمود عباسی، معاون حقوق بشر و روابط بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: شهر دوستدار کودک اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی گام‌های بلندی در عرصه‌های مختلف برداشته است و علاوه بر اینکه در طول تاریخ بر تارک جهان درخشیده در عرصه حقوق کودکان نیز در یک دهه گذشته گام‌های خوبی برداشته است که نمونه‌های عینی و عملی آن بر کسی پوشیده نیست. شهر دوستدار کودک از دستاوردهای ارزشمندی است که بر اساس دستورالعمل وزارت کشور شکل گرفته است.

معاون حقوق بشر و روابط بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: اصفهان نخستین شهری است که نشان شهر دوستدار کودک را به دست آورد و این جهش برای حمایت از حقوق همه جانبه کودکان باید الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد تا زمینه رشد و شکوفایی کودکان را فراهم کنند.

دبیر کنوانسیون حقوق کودک ایران بیان کرد: انتخاب ۳۰ نفر از کودکان به عنوان شورای مشورتی شهر، یعنی گام بلند رو به جلو که می‌تواند ما را در مسیر تحقق حقوق کودکان مصمم‌تر کند. اصفهان یکی از پیشگامان حرکت در سطح ملی در زمینه دوستدار کودک بوده و برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نیز جز گام‌های بلند در این زمینه است؛ باید از این حرکت‌ها بیشتر حمایت شود.

در ادامه این مراسم وحید مهدویان ،معاون شهرسازی و معماری و رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان نیز گفت: مناسب سازی و در اولویت قرار داشتن نیازهای بزرگسالان است در حالی که کودک به عنوان شهروندی که تأثیرپذیری بالایی از محیط شهری دارد همواره در حاشیه برنامه‌ها قرار داشته و کمتر توانسته از حقوق عامه خود در شهر دفاع کند.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان افزود: بر این اساس و با هدف تحقق عدالت شهری برای همه گروه‌های جمعیتی به ویژه کودکان، در سال ۱۹۹۶ ابتکار شهرهای دوستدار کودک توسط یونیسف آغاز شد و امروزه بیش از ۴۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران (با نمایندگی شهر اصفهان به عنوان سومین شهر دوستدار کودک ناحیه خاورمیانه و شمال آفریقا) عضو شبکه بین‌المللی کشورهای دوستدار کودک هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد تشکیلات اداری شهر دوستدار کودک، برگزاری اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک، تدوین و تصویب برخی لوایح در شورای اسلامی شهر، گزارش وضعیت سنجی کودکان و تدوین برنامه عملیاتی از جمله اقدامات مهم در دهه ۹۰ پیرامون شهر دوستدار کودک در شهرداری اصفهان است، خاطرنشان کرد: پس از این تلاش‌ها، با تأیید و مشارکت وزارت کشور و دفتر یونیسف ایران، نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک در بهمن ۱۳۹۹ برای اولین بار در کشور به شهرداری اصفهان اعطا شد.

خبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار