پرونده 76 اثر اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد

اردبیل(پانا)- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اردبیل خبر داد در نیمه نخست امسال برای 76 اثر تاریخی و فرهنگی این استان پرونده ثبتی تشکیل شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پرونده 76 اثر اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد

به گزارش اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل ، روح‌الله محمدی، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با هدف توسعه موزه‌های استان نیز امسال یک موزه فعال در استان راه‌اندازی شده است.

وی در مورد ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان در ردیف ملی بیان کرد: ثبت ۴۳ مورد از آثار غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی ایران در دست اقدام است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: برای ثبت 8 اثر از استان در ردیف آثار طبیعی ملی نیز اقدام شده و 3 مورد نیز از این آثار در نیمه نخست امسال به ثبت رسیده است.

محمدی افزود: ثبت 8 اثر منقول ، ۱۰ اثر ناملموس و 4 مورد تعیین حریم آثار تاریخی استان نیز در دست اقدام است که با ثبت آنها در فهرست آثار ملی زمینه برای حفاظت و صیانت هر چه بیشتر آنها فراهم می‌شود.

وی در ادامه از فعال بودن 25 کارگاه مرمت در استان خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها با هدف احیا و مرمت آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار