مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

آب بهای مشترکین کم مصرف رایگان است و پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند

زاهدان (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد نرخ تعرفه آب مصرفی مشترکین خانگی در شهرها و روستاها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، تا یک سوم الگوی مصرف (مصارف کمتر از ۶ مترمکعب در ماه) بصورت رایگان محاسبه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آب بهای مشترکین کم مصرف رایگان است و پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی اظهار کرد: به استناد ابلاغیه تعرفه های آب، خدمات دفع فاضلاب و شرایط عمومی آنها از سوی وزارت نیرو، نرخ تعرفه آب مصرفی مشترکین خانگی در شهرها و روستاها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، تا یک سوم الگوی مصرف (مصارف کمتر از ۶ مترمکعب در ماه) بصورت رایگان، تا الگوی مصرف ۷ درصد و بیش از الگوی مصرف، ۱۶ درصد دیگر بعنوان جرائم مازاد بر الگوی مصرف، افزایش یافته و قبوض آب بهاء بر اساس میزان مصرف (ارقام مندرج در لوازم اندازه گیری) و دوره مصرف (روزهای مصرف) مشترک محاسبه و صادر می شود.

وی افزود: الگوی مصرف مشترکین خانگی ۱۸ مترمکعب در ماه و الگوی مصرف غیرخانگی براساس نوع کاربری آن و ظرفیت قراردادی در ابتدای واگذاری انشعاب تعیین می شود، مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، پرمصرف محسوب می شوند و در نتیجه افزایش میزان مصارف آنان بر اساس ضوابط ابلاغی، با افزایش مبلغ قبض آب بها همراه می شود.

قاسمی ادامه داد: شرکت های خدمات رسان بدون ضابطه محق به دریافت ریالی از مشترکان خود نیستند و خوشبختانه هر روز عملکرد توسط دستگاه های نظارتی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد قبوض صادره و مصارف اشتراک ها بر روی وبسایت شرکت به آدرس www.abfasb.ir از قسمت مشترکین در دسترس کلیه مشترکان قرار گرفته است و می توانند ریز مصرف خود را مشاهده کنند با این حال در صورت وجود هرگونه شائبه نسبت به قبوض صادره آب بها، مشترکان می توانند درخواست بررسی قبوض را به امور مشترکین شهر ارسال کنند تا در کمترین زمان ممکن پس از بازدید مجدد، پاسخ مناسب ارائه شود.

قاسمی افزود: همچنین آن دسته از مشترکانی که اظهار می کنند مصرف متعادلی داشته اند، درخواست تست کنتور بدهند تا آزمایشگاه کنتور بررسی کند، برخی کنتورهای قدیمی دارای خطای بالایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال مشترکین امکان تقسیط آب بهای قبوض فراهم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار