نبود واکسن برکت در کرمان

کرمان(پانا)- مدتی است مردم کرمان دنبال واکسن برکت می‌گردند و برکت نایاب شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نبود واکسن برکت در کرمان

بعد از ورود واکسن های مختلف به ایران و شهرهای مختلف شایعات زیادی هم در خصوص هر نوع واکسنی بین اقشار مختلف زبان به زبان چرخید. در هر صورت همه احساس وظیفه کردند واکسن بزنند تا این ویروس هرچه زودتر خداحافظی کند.

مردم همیشه در صحنه هستند و احساس وظیفه می کنند ولی آیا این احساس دین و وظیفه در مسئولین هم یافت می شود؟

مقام معظم رهبری، تولید واکسن ملی برکت را کار بزرگی دانستند و خود نیز از این واکسن استفاده کردند. حال بنا به هر دلیلی قشر زیادی از مردم روی به این واکسن ملی آورده اند. واکسنی که با آمدنش به عرصه مقابله با کرونا مورد هجمه های عظیمی قرار گرفت، ولی در اندک زمانی نشان داد از رقبای خود چیزی کم ندارد. بر این اساس مسئله واکسن برکت را در استان کرمان دنبال کردیم و در گفت و گو با افرادی که با عشق و شور و هیجان دز اول برکت را تزریق کردند متوجه بی برنامگی مسئولین برای دز دوم این واکسن شدیم. مشکل به کجا برمی گردد؟ فعلا توپ در زمینهای مختلفی است و حرف و حدیثها زیاد است.

از هر نوع واکسنی که فکر کنید در مراکز یافت می شود، ولی مراکز واکسیناسیون کرمان بی برکت شده و کسی هم پاسخگو نیست.

افرادی که دز اول برکت را تزریق کردند تا همین چند روز پیش دنبال دز دوم برکت می گشتند که البته در برخی از مراکز شاهد پیشنهادات حکیمانه بعضی افراد نیز بودیم که دز دوم را حتما نیاز نیست برکت بزنید!

با ورود دز دوم برکت به شهر کرمان خیلی از افرادی که دز اول را هم تزریق نکرده بودند با روابط خاص از این واکسن به عنوان دز اول استفاده کردند.

دلخوری مردم از این موضوع است که اولا با توجه به اینکه در سامانه وزارت بهداشت می شد انتخاب نوع واکسن را به خود افراد سپرد، چرا این کار انجام نشد تا با این شیوه ثبت نام آمار ورود واکسنها هم مشخص شود و دوما چرا کسی پاسخگوی مردم نیست که چه روزی و در چه مکانی واکسن برکت موجود است تا اینهمه وقت خود را در مراکز واکسیناسیون از دست ندهند؟

متاسفانه تنها تلفن پاسخگوی علوم پزشکی کرمان در پاسخ فقط به شما می گوید خبری از برکت نیست و معلوم نیست اصلا قرار به توزیع باشد یا نه.

حال با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم کرمان تمایل به تزریق واکسن برکت دارند و عدم وجود این واکسن معضل بزرگی شده است. آیا بهتر نیست قوانین وضع شده در این خصوص را فعلا تا توزیع کامل واکسن اعمال نکنند یا لااقل اطلاع رسانی شود که چه به سر برکت آمده که موجود نیست؟

به نظر می رسد با این شیوه توزیع واکسن برکت و عدم اطلاع رسانی صحیح،شایعه پراکنی ها در خصوص برکت قوت بیشتری پیدا کرده و ایجاد نگرانی برای کسانی که از این واکسن استفاده کرده اند بیشتر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار