آغاز برداشت پنبه از مزارع منطقه مغان

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد برداشت پنبه در اراضی زراعی دشت مغان آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت پنبه از مزارع منطقه مغان

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اردبیل،احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از کشت پنبه در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مغان خبر داد و گفت: امسال سطح زیر کشت پنبه در استان بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۶۰ هزار تن محصول پنبه از سطح مزارع منطقه مغان برداشت ‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به کشت ارقام مای، لودوز و لیدر پنبه در منطقه مغان، وضعیت مزارع پنبه این استان را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: با تولید این میزان محصول، 8 کارخانه پنبه پاک کنی موجود در منطقه فعال شده و در حال خرید محصول هستند.

شهریار افزود: برداشت این محصول بسته به شرایط آب و هوایی تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی همچنین روند کشت پنبه مطابق با آب و هوای منطقه و نیز استفاده از ارقام بذری پربازده در منطقه مغان را رو به رشد عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصول پنبه مطلوب بوده و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی و شرکت‌های ریسندگی به طور مستقیم محصول کشاورزان را خریداری می کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قیمت کنونی خرید هر کیلوگرم محصول وش پنبه را بسته به کیفیت محصول ۲۲۰ تا ۲۷۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: محصول نهایی وش پنبه تحویل شده به کارخانه‌های پنبه پاک کنی منطقه مغان پس از فرایند صنعتی، به دو شکل پنبه محلوج و دانه پنبه به کارخانه‌های نساجی و روغن کشی تحویل داده می‌شود.

شهریار با اشاره به اهمیت کشت محصول پنبه در صنعت، اشتغال و به خصوص تناوب کشت با غلات افزود: توسعه کشت پنبه در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی این استان قرار دارد و برای این منظور، علاوه بر ارائه خدمات جانبی از قبیل تامین بذر مرغوب و گواهی شده و نظارت کارشناسان فنی کشاورزی به منظور افزایش برداشت محصول ادامه دارد.

وی اظهار کرد: پنبه تولید شده در منطقه مغان رتبه نخست کیفیت محصول را در کل کشور دارد و کارخانه‌های داخلی رغبت زیادی برای خرید پنبه محلوج منطقه مغان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار