به مناسبت روز دامپزشک:

فرشته نگهبان حیوانات

جوادآباد(پانا)-حیوانات سرمایه‌های زمین هستند و نگهبانان آنها، فرشتگان مامور خداوند روی کره خاکی‌ هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فرشته نگهبان حیوانات

جوادصادقی، دامپزشک روستای آبباریک جواد آباد در گفتگو با پانا بیان کرد: کسی که برای التیام درد انسان‌ها می‌کوشد مهربان است و کسی که برای درد حیوانات دل می‌سوزاند،ذمهربان‌ترین انسانها است. دامپزشکی یعنی ۲۴ ساعت شبانه روز آماده و در خدمت حیوانات باشی؛ البته سخت است ولی شیرین، به شرطی که عاشق حیوانات باشی.

او گفت: دامپزشکانی که در مناطق روستایی و عشایری مشغول به کار هستند با مشکلات و خطرات زیادی از جمله عبور از مناطق صعب‌العبور، ضرب‌خوردگی از سوی حیوانات هنگام واکسیناسیون و عدم دسترسی به تکنولوژی روز، مواجه هستند. همچنین فعالیت در کشتارگاه‌های دام، طیور و احتمال انتقال بیماری‌‌های مشترک بین انسان و دام، کار در آزمایشگاه‌‌های تشخیص بیماری‌ها و خطر انتقال عفونت‌‌ها هنگام کالبد شکافی لاشه‌‌های حیوانات مبتلا به بیماری‌‌ها از جمله مواردی است که سلامت دامپزشکان را تهدید می‌کند.

این دامپزشک بیان کرد: ایستادن‌‌های طولانی‌ مدت و انجام حرکات تکراری از جمله عواملی است که باعث بروز درد‌های اسکلتی و عضلانی در دامپزشکان می‌شود؛ در عین حال، ایستادن‌‌های طولانی‌ مدت در طول روز احتمال بروز واریس و آسیب‌‌های مفصلی و آرتروز را در آنها افزایش می‌دهد. اما با این حال، حیوانات سرمایه‌‌های زمین هستند و باید قدر آنان را دانست.

صادقی افزود: از تمام مردم دنیا می‌خواهم که با حیوانات مهربان باشند. انسانها، بهترین آفریده‌ خداوند هستند برای مهربانی کردن؛ پس با بدرفتاری با حیوانات، زیبایی‌های خلقت شگفت آفرین خدا را زیر سوال نبریم.

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار