آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

رونمایی از اطلس بازگشایی مدارس؛ نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در دسترس قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان‌ماه رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده همچنین نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت به روز در اختیار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۲۰۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از اطلس بازگشایی مدارس؛ نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در دسترس قرار می‌گیرد

ارتقای تسهیلات مدال‌آوران نقره و برنز المپیادهای علمی کشوری، برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری علمدار با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تأسیس و راه‌اندازی 6 هنرستان ریلی در 6 استان کشور و اعلام دلایل عدم توزیع کتاب درسی برخی دانش‌آموزان اتباع از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته بود که تیتر رسانه‌ها قرار گرفت.

در این هفته علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد که مدارس در حال ثبت وضعیت بهداشتی خود در سامانه آموزش و پرورش هستند و از نیمه دوم آبان ماه کلاس‌های حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

کاظمی افزود: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس حضوری هستند که شامل ۷ تا ۸ درصد از دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند و بقیه دانش آموزان به صورت مجازی آموزش می‌بیند.

مهم‌ترین مأموریت آموزش و پرورش نگاه تربیتی به جنگ و دوران دفاع مقدس است

از دیگر اخبار، حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در هشتمین دوره از همایش یاد یاران بود که وی در این همایش گفت: دوران دفاع مقدس، نماد ایستادگی، عزتمندی، اقتدار و زیباترین جلوه‌های ناب معنوی در کشور است.

طراحی سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس یکی دیگر از سرتیترهای اخبار هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود که براساس این موضوع، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف ما بازگشایی مدارس با رویکردی آرام، تدریجی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند یک الگوی مشارکتی متشکل از کلیه دستگاه‌ها و نهادهای کشوراست.

علیرضا کاظمی این نکته را در هزار و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن بیان کرد.

برخی دیگر از اخبار این وزارت خانه کلان که در هفته گذشته از سوی رسانه‌های مختلف منتشر شد در گزارش پیش رو آمده است که می‌خوانیم:

ضرورت در اختیار قرار گرفتن داشبورد مدیریت سامانه‌های یکپارچه

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به یک‌پارچه‌سازی سامانه‌های الکترونیکی آموزش و پرورش، گفت: ضروری است، داشبورد مدیریت سامانه‌ها در اختیار مدیران کل و رؤسای مناطق و شهرستان‌ها قرار گیرد.

جمع‌آوری هزار کلاس درس کانکسی با جمعیت دانش‌‌آموزی بیش از 20 نفر

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور درباره نامگذاری سال 1400 به نام مدارس عشایری و اقداماتی که برای این مدارس انجام می‌شود اظهار کرد: امسال برای مدارس عشایری چند کار عمده انجام دادیم؛ اولین اقدام ما در این زمینه این بود که از مجموعه متخصصان حوزه معماری کشور خواستیم برای مدارس عشایری به ویژه برای مدارس کوچ رو طرح خاص پیشنهاد دهند.

وی با اعلام اینکه مدارس کپری بهینه می‌شوند گفت: جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی در مناطق عشایری در اولویت است.

افزایش حقوق ناشی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان صحت دارد؟

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت هنوز رقم دقیقی از میزان افزایش ناشی از رتبه‌بندی معلمان، مشخص نشده است و هدف اصلی آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، در درجه اول ارتقای جایگاه و منزلت معلمان و فرهنگیان است.

مدارس حق ندارند از والدین دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه رضایت‌نامه بگیرند

علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با تاکید بر اینکه مدارس براساس الگوی بازگشایی باز خواهند شد گفت نباید از والدین برای آموزش حضوری رضایت‌نامه‌ای دریافت شود.

وی در این زمینه تاکید کرد در صورت اخذ رضایت‌نامه، والدین باید به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش گزارش دهند.

درخواست از وزیر آموزش و پرورش؛ سربازمعلم‌ها به مناطق محروم نروند

محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش بیان کرد مناطق محروم و لازم التوجه که در محدوده‌های جغرافیایی خاصی قرار گرفته اند به علت صعب العبور بودن مسیرها، حاشیه نشینی دانش‌آموزان، عدم استقرار کلاس به معنای واقعی، مرز نشین بودن، دوزبانه بودن و چندپایه بودن چندان مورد توجه معلمان باکیفیت قرار نمی‌گیرند.

مهلت دو روزه برای واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا ۱۸ ساله‌

از روز گذشته ۵شنبه ۱۵ مهرماه، ۹۵ مرکز برای واکسیناسیون دانش‌آموزان تهرانی آماده شده است که از مدارس‌ هستند.

روز گذشته و امروز پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مهرماه، حدود ۹۵ مدرسه میزبان تمام دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان برای انجام واکسیناسیون هستند. این مراکز جدای از مراکزی که وزارت بهداشت برای این کار اختصاص داده، آماده شده‌اند و در روزهای پنج شنبه و جمعه، به مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت اضافه خواهند شد.

گفتنی است این موضوع برای گروه سنی تزریق واکسن ۱۲ تا ۱۸ سال و حضور دانش‌آموزان در این مراکز داوطلبانه و اختیاری است و حضور در این مراکز نیازی به ثبت اطلاعات در سامانه وزارت بهداشت پیش از مراجعه به مراکز یاد شده نیست و بعد از حضور در مراکز، ثبت اطلاعات انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار