زهرا نعمتی: آرزوهایم سقف ندارد

تهران (پانا) - افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف در چند ماه اخیر شور و نشاط خاصی را در ورزش ایران به وجود آورده است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
زهرا نعمتی: آرزوهایم سقف ندارد

به‌گزارش ایران، یکی از این ستاره‌ها، زهرا نعمتی است که در پارالمپیک 2020 توکیو به قهرمانی رسید تا سومین مدال طلایش در این رقابت‌ها را هم کسب کند و صاحب رکوردی ارزشمند شود. این بانوی پرافتخار تیر و کمان کشورمان درخصوص هت تریکش در کسب مدال طلای پارالمپیک و اینکه چه شد که او توانست به همان مدال همیشگی که همه از او انتظار دارند، دست پیدا کند چنین توضیح داد: «هیچ چاره‌ای نبود و باید این اتفاق می‌افتاد. من همیشه به دنبال این هستم که سد ذهنی‌ام را بشکنم و تاریخ را رقم بزنم. از قبل هم گفته بودم که اگر این اتفاق بیفتد و طلا بگیرم، یک اتفاق تاریخی خواهد بود. ما در شرایطی در این رقابت‌ها شرکت کردیم که کرونا باعث شد تا یک سال این مسابقات به تعویق بیفتد ولی در این یک سال بیشتر تلاش کردیم و این وضعیت برای همه ورزشکاران برابر بود تا خودشان را آماده نگه دارند و من خوشحالم در این مدت هم حمایت‌های خوبی از سوی کمیته ملی پارالمپیک داشتم و هم فدراسیون تیروکمان و ما در این شرایط هم چند اعزام رفتیم که حضور در این میادین بین‌المللی بسیار به من کمک کرد و از آنها بسیار تشکر می‌کنم. من برای رسیدن به طلا انگیزه زیادی داشتم و خوشحالم که پس از اینکه در لندن اولین طلای بانوان ورزشکار ایرانی را گرفتم و بعد هم آن را در ریو تکرار کردم و شیرینی آن 2 طلا با طلای توکیو برایم دو چندان شد.»

او ادامه داد: «این موفقیت تنها متعلق به من نیست و برای همه ورزش ایران است و متعلق به زنان ورزشکار است و امیدوارم با موفقیت‌هایم نقطه امیدی در دل زن‌های ایرانی ایجاد کنم و الهام بخش این باشم که با تلاش و سختکوشی می‌توانند به بهترین‌ها دست پیدا کنند.»

آیا نعمتی به طلای پاریس هم فکر می‌کند؟ او به این سؤال چنین پاسخ داد: «من آرزویم این است طلای 2024 را هم به کلکسیون افتخاراتم اضافه کنم ولی می‌دانم چه در پاریس حضور داشته باشم یا نه و چه مدال بگیرم یا نه، زنان ورزشکار و سختکوش همچنان الهام بخش خواهند بود.»

اتفاق خوب دیگری که درباره نعمتی افتاده این است که او به عضویت کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک درآمده است. او درباره این موضوع و شرح وظایفش هم صحبت کرد: «این افتخار بزرگی برای من است. چرا که پس از رأی‌گیری از 4 هزار ورزشکار پارالمپیکی جهان به عضویت این کمیسیون درآمده‌ام و خوشحالم توانستم اعتماد ورزشکاران ایران و دنیا را به خودم جلب کنم. از طرفی در کمیته فنی پاراتیروکمان فدراسیون جهانی هم درآمدم و با اینکه انتخابات در امریکا برگزار شد و من به دلیل اینکه به همراهانم ویزا داده نشد، نتوانستم در آنجا حضور داشته باشم ولی انتخاب شدم و آرای خیلی خوبی را کسب کردم. خوشحالم که رأی آوردم و می‌توانم از حق تیروکمان و ورزشکاران ایرانی دفاع کنم. این کمیته‌ها شرح وظایف زیادی دارد و در نوع برگزاری مسابقات، مدال‌ها و مسائل دیگر تصمیم‌گیری می‌کنیم. در پاراتیروکمان جای کار زیاد است. در سال‌های اخیر قوانین زیادی تغییر کرده که من به آنها اعتراض‌های زیادی دارم و امیدوارم بتوانم تأثیرگذار باشم و به نفع تیروکمان ایران و جهان قدم بردارم.»

شاید سؤال برخی این باشد که ورزشکاری در سطح نعمتی با این همه افتخار، آرزوی ورزشی دیگری هم دارد. او به این سؤال چنین واکنشی داشت: «من هنوز به سقف آرزوهایم نرسیده‌ام و دست از تلاش برنمی‌دارم. راه خیلی زیاد است و اگر بعضی‌ها فکر می‌کنند این نهایت کارهایی بوده که من می‌توانستم انجام دهم، این طور نیست. من برای دست یافتن به بهترین‌ها تلاش می‌کنم و هدفم این است که بتوانم روشنگر راه بقیه باشم و خدا این توان را به من بدهد که در دل هر فردی امید ایجاد کنم.

امسال و در روز جهانی زن، من از طرف کمیته بین‌المللی پارالمپیک به عنوان یک زن ایرانی به عنوان الگوی زنان جهان انتخاب شدم. البته من در سال 2013 هم جایزه الهام بخشی زنان جهان را از طرف بنیاد Sport accord برده بودم که ربطی به المپیک یا پارالمپیک نداشت و من امیدوارم باز هم بتوانم الهام بخش زنان ایرانی باشم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار