۱۳۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس بومی‌سازی شد

تهران (پانا) - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به تعامل این واحد صنعتی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بومی‌سازی بسیاری از قطعات حساس، گفت در سالیان اخیر با کمک متخصصان داخلی بالغ بر 1300 قطعه مورد نیاز این مجموعه بومی‌سازی شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۳۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس بومی‌سازی شد

به گزارش وزارت نیرو، حسین سلیمی با اشاره به قدمت ۴۰ ساله این مجموعه گفت: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تأمین برق کشور و صنایع بزرگ استان دارد.

وی ادامه داد: نیروگاه بندرعباس از اولین مراکز صنعتی استان است که در ابتدای احداث و راه‌اندازی برای مصارف صنعتی برنامه‌ریزی‌شده بود و امروز خوشبختانه نزدیک به ۵۰ درصد نیاز استان را مرتفع می‌کند.
سلیمی افزود: یکی از افتخارات ما این است که توانستیم با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به نیروی جوان ایرانی بسیاری از قطعات کلیدی نیروگاهی را بومی‌سازی کنیم که این مسئله علاوه شکست تحریم و موانع بر سر راه تأمین قطعات، باعث صرفه‌جویی ارزی و اشتغال‌زایی در کشور شده است.
وی بومی‌سازی این قطعات را از مهم‌ترین اقدامات در رفع موانع تولید برشمرد و اضافه کرد: طی سالیان اخیر با کمک دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان بالغ‌بر 1300 قطعه بومی‌سازی شده است که این مسئله برگ زرینی در کارنامه نیروگاه بندرعباس خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار