حضور شرکت های نفتی خارجی منوط به تامین منافع بلندمدت ایران است

خبرگزاری پانا : عضو کمیسیون انرژی گفت: می توان از شرکت های خارجی که منافع بلندمدت کشور را تامین می کنند، استفاده کرد اما این منوط به حفظ توان شرکت های داخلی است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس عبدالکریم جمیری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع افزایش سهم وزارت نفت در اصلاحیه لایحه بودجه ٩٢ با این بیان که بودجه بسته شده است، تصریح کرد: این تدابیر بستگی به سیاست گذاری های دولت دارد.

وی در خصوص تمرکز وزیر نفت دولت دکتر روحانی بر پارس جنوبی و اولویت بندی فازها برای تسریع در بهره برداری ها گفت: این رویکرد مثبت و سازنده است.

این عضو کمیسیون انرژی درباره حضور شرکت های خارجی در پروژه های نفت و گاز نیز گفت: می توان از شرکت های خارجی که منافع بلند مدت کشور را تامین می کنند در کنار صیانت از توان شرکت های داخلی استفاده کرد.

این نماینده مجلس، با بیان این که باید از ظرفیت های جهانی به نفع منافع کشور بهره برد، تاکید کرد: البته این رویکرد نباید به گونه ای باشد که موجب تضعیف توان شرکت های داخلی شود.

همزمان با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی علی رغم وجود تحریم های غیر قانونی چند کشور غربی، اشتیاق شرکت های بین المللی برای حضور در طرح های جذاب نفت و گاز ایران بیش از گذشته شده است.

ارتقا رتبه ایران در ظرفیت و تولید نفت و گاز یکی از برنامه های دولت یازدهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار