مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

هدف درس آمادگی دفاعی ایجاد روحیه ایثار است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هدف درس آمادگی دفاعی ایجاد روحیه ایثار است؛ گفت تربیت مربی تخصصی درس آمادگی دفاعی امری کلیدی در اثرگذاری این درس است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف درس آمادگی دفاعی ایجاد روحیه ایثار است

جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: بسیج دانش آموزی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاریگر نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: درس آمادگی دفاعی اهمیت بسیاری در تربیت نسل جوان برای دفاعی از کیان ایران اسلامی دارد و باید با جدیت تمام تدریس شود.

منافی بیان کرد: تربیت مربی تخصصی درس آمادگی دفاعی امری کلیدی در اثرگذاری این درس است و این مربیان باید به فرهنگ ایثار و شهادت اعتقاد راسخ داشته باشند.

این مقام کرد: استفاده بستر برنامه شاد برای برگزاری دوره ها و همایش‌های مشترک بین بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش راهگشاست.

سرهنگ تقی نجمی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی نیز گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف اصلی درس آمادگی دفاعی است.

وی اظهار کرد: آمادگی دفاعی تنها آموزش سخت افزاری آموزشهای نطامی نیست، بلکه آشنایی با ایثارگری شهدا و رزمندگان در دوران مقدس نیز ضرورت دارد.

سرهنگ «رضا خلیل نژاد» مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان نیز گفت: ۳۹۸ دبیر درس آمادگی دفاعی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که دوره توانمندسازی آنها با مشارکت آموزش و پرورش و سپاه شهدای استان تا پایان مهر ماه برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از این دبیران دوره آمادگی دفاعی را در سال‌های گذشته‌ گذرانده اند، در سال‌جاری بیش از ۲۵۰نفر دوره تخصصی آموزش آمادگی دفاعی را در ۳۱ساعت سپری خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توانمند سازی مربیان طرح بهنام محمدی و مدیران مدارس مجری در دستور کار قرار دارد؛ ادامه داد: طرح شهید بهنام محمدی در ۷۷مدرسه با هدف تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی و با همکاری منزل، مدرسه و مسجد اجرا می شود.

سرهنگ خلیل نژاد بیان کرد: ۳۳محله آسیب پذیر از نظر آسیبهای اجتماعی در سطح استان شناسایی شده است و برای مدارس این محلات برنامه های ویژه فرهنگی و آموزشی داریم که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار