معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حل مشکلات اقتصادی

اسلامشهر (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در سفر یک روزه خود به شهرستان اسلامشهر ضمن بازدید از شرکت‌های تولیدی و صنعتی، مسائل و مشکلات آنها را بررسی و در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، شرکت کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حل مشکلات اقتصادی

در این جلسه، مسعود مرسلپور، فرمانده اسلامشهر در رابطه با شعاع ۱۲۰ کیلومتری که مشمول صنایع اسلامشهر شد، سخن گفت و افزود :صنایع ما تعدادی جواز صنعتی و بیشتر جواز صنفی دارند و این موضوع برخی محدودیت‌ها را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: نکته دوم مشکل با شرکت‌های صنعتی استان تهران است که اسلامشهر اولین شهرستانی بود که پیشنهاد داد نواحی صنعتی به صورت شهرک صنعتی در بیایند تا هزینه‌های اضافی را پرداخت نکنند و تا این لحظه هیچگونه کاری به غیر از کاغذ بازی انجام نشده است و 3 سال از درخواست ما نسبت به تجمیع 7 ناحیه صنعتی اسلامشهر می‌گذرد و هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

مرسلپور تصریح کرد: همکاری متقابل صنایع و مراکز تولید با بانک‌ها در شهرستان اسلامشهر خوب است و اکثر بانک‌ها در این زمینه بسیار خوب برخورد می کنند ولی یک بانک هم مشکلات تولیدکنندگان را حل نمی‌کند که لازم است در این زمینه تصمیم لازم اتخاذ شود.

در ادامه بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز در سخنانی اظهار کرد: در روزگاری که دشمن به میهن اسلامی ما حمله کرد و 8 سال دفاع مقدس را داشتیم، یک وجب از خاک ما به دشمن نرسید و اکنون نوبت رزمندگان عرصه اقتصادی است که با توجه به تحریم‌هایی که ظالمانه بر ما وارد شده همکاری کنند و بدانند هنوز مردم در کنار آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: همه کارشناسان امور اقتصادی بر این دیدگاه مشترک اتفاق نظر دارند که تنها راه نجات امور اقتصادی ما اجرای بندهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است و در کنار آن می‌بایست از ظرفیت‌های خود مردم هم استفاده کرد.

دین پرست تصریح کرد: تلاش ما این است که تمامی واحدهای تولیدی که دارای مشکل هستند را به چرخه تولید بازگردانیم و اشتغال جدید جهت جوانان ایجاد کنیم و ما در استان تهران تعدادی واحدهای تولیدی هم داریم که غیرفعال هستند که در صدد حل مشکلات آنها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: طبق گزارشات شهرستان اسلامشهر، ۳۳۴ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را در طول یک سال برگزار کرده و هرروز یک واحد تولیدی شهرستان احیا شده است که بسیار عالی است.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: مقرراتی که در بعضی مواقع برای واحدهای تولیدی مشکل ایجاد می‌کند را می‌بایست با کمک همدیگر حل کنیم و در کنار آن حل مشکلات بدهکاران بانکی هم باید در اولویت باشد.

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، رئیس سازمان صمت استان تهران، فعالان اقتصادی و تولیدی و سایر مسئولان استانی و شهرستان نیز حضور داشتند.

خبرنگار:حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار