زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان خراسان رضوی نواخته شد

مشهد(پانا)- آیین استانی نواختن زنگ ایثار و مقاومت با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان خراسان رضوی در دبیرستان دخترانه شاهد خاندان قفلی آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان خراسان رضوی نواخته شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی قاسمعلی خدابنده در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک بهار تعلیم و تربیت و نوروز دانش و دانایی برای همه دانش آموزان و همکاران فرهنگی سراسر استان در این سال تحصیلی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد و گفت: همه ساله به مناسبت تقارن بازگشایی مدارس و هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و مقاومت زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان به صدا در می آید.

وی با اشاره به دو گروه موثر در تمامی انقلاب ها و نهضت ها تصریح کرد: گروه اول افرادی هستند که برای دستیابی به اهدافی مشخص بر پایه اصولی خاص با جانفشانی ها و جان بازی های خود نهضت را به سرانجام می‌رساند، گروه دوم پیام رسانانی هستند که با هدف زنده نگاه داشتن آن قیام، پیام ها و ارزش های آن را به نسل های بعد منتقل می کند.

خدابنده با بیان اینکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار کرد: جان فشانی ها و جانبازی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای عملیاتی کردن استقلال و آزادی میهن به همراه اخلاص، معنویت و ارزش های دینی و انسانی رزمندگان، ارزش و جایگاه دفاع مقدس را مضاعف کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین رسالت های دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به سند تحول بنیادین حفظ، حراست، پاسداشت و انتقال فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به دانش آموزان است افزود: ارزش های دفاع مقدس یکی از کلیدی ترین واژه ها برای غنی سازی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی در نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود که می بایست با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متعدد و متنوع به نسل های بعد منتقل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص برنامه های متعدد دستگاه تعلیم و تربیت در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و مقاوت گفت: نامگذاری کلاس های درسی با نام شهدا، نصب زندگینامه و وصیت نامه شهدا در مدارس، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری جشنواره شهید پژوهی و دیدار با خانواده معزز شهدا از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

خدابنده افزود: شهید علی لندی یکی از دانش آموزان ماست که با تبعیت از شهدا و جانبازان ایثارگری کرد و با نثار جان خویش جان دو نفر از هم وطنان مان را نجات داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار