برپایی موکب فرهنگیان شهرری برای جاماندگان دیار عشق

شهرری(پانا)- موکب فرهنگیان آموزش و پرورش شهرری برای جاماندگان دیار عشق در محل کانون فرهنگی، هنری سمیه شهرری برپا شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برپایی موکب فرهنگیان شهرری  برای جاماندگان دیار عشق

محسن نوروزیان مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک شهرری ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت:موکب آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرری باهمکاری دیگر ارگان‌ها در محل کانون سمیه که در مسیر پیاده‌روی به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرد.

او افزود: هر ساله با فرا رسیدن ایام اربعین، شوق پیاده‌روی برای زیارت امام حسین(ع) در وجود عموم مسلمانان جهان شکل می‌گیرد و همه سعی می‌‌کنند به هر طریقی شده خود را آماده این سفر معنوی کرده و به خیل عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) در کربلای معلی برسانند.

نوروزیان تأکید کرد: این روایت امام هادی (ع) را مرور می‌کنیم که به فردی از اهل ری فرمودند،بدان که اگر مزار عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی(ع) را زیارت کرده باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اظهار کرد: با استناد به این حدیث امام هادی(ع) و برابری ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) با زیارت سیدالشهدا(ع)، چند سالی است که سنت معنوی پیاده‌روی اربعین مخصوص جاماندگان دیار عشق پایه‌گذاری شده و در این مراسم عاشقان اباعبدالله(ع) از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری، مسیر 17 کیلومتری را پیاده‌روی می‌کنند تا بگویند اگر اربعین در کربلا نیستیم اینجا در کربلای ایران فریاد لبیک یا حسین(ع) سر داده و اشک ماتم می‌ریزیم.

او افزود: آیین اجتماعی اربعین، تبلوری از آداب، فرهنگ تاریخ تشیع به شمار می‌رود و این آیین شیعی، برآمده از محبتی مشترک به سیدالشهدا علیه‌السلام که همبستگی اجتماعی بینادینی را شکل می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اظهار کرد : تجمع خودجوش و مردمی اربعین آثار فرهنگی بی‌نظیری دارد که از آن جمله می‌توان به انسجام بخشی درون دینی و برون دینی، انتقال مؤلفه‌های ارزشی قیام حسینی به ادیان دیگر، تغییر در سبک زندگی کنشگران، تقویت باور و یاد خداوند، ارائه نمونه عینی از سبک زندگی مهدوی، میل به ایثار و فداکاری و ارائه چهره واقعی از شیعه که در آن پیروان تمام ادیان الهی از سراسر دنیا در کنار هم بی هیچ اختلافی گرد هم می‌آیند و با تمام هجمه‌های فرهنگی مقابله می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در ادامه گفت : از این رو شهرری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) مانند هر سال مهیای حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در روز اربعین هستند و همکاران شاغل اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری به منظور میزبانی شایسته از زائران هر خدمتی را انجام داده تا در این امر مقدس شریک باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: نیما هوشمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار