افتتاح نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلان

رشت (پانا) - نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلان، امروز در ناحیه یک آموزش و پرورش رشت افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد رحمتی در مراسم افتتاح این هنرستان دخترانه گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گیلان یکی از ساختمان‌های خود را در جاده تهران به آموزش و پرورش تحویل داد تا نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلان در این ساختمان راه اندازی شود.

محمد رحمتی افزود: در این هنرستان ۵۰ دانش آموز دختر در ۲ رشته پرورش گیاهان دارویی و گل و گیاه زینتی تحصیل خواهند کرد.

وی افزود: تفاهم نامه ایجاد این مدرسه بین اداره کل آموزش و پرورش گیلان، منابع طبیعی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان ۴ ماه پیش در هنرستان میرزا کوچک خان ناحیه یک رشت امضا شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تحصیل ۳۹ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، گفت: آموزش و پرورش گیلان قصد دارد مدارس فنی و حرفه‌ای را در استان گسترش داده تا زمینه مهارت آموزی و در نتیجه، تأمین بازار کار دانش آموزان فارغ التحصیل هنرستان‌ها در آینده فراهم شود.

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم، با تقدیر از تلاش‌های معلمان در دوران کرونایی، گفت: با واکسیناسیون کامل معلمان، خانواده‌ها و دانش آموزان، آموزش حضوری در مدارس به صورت جدی آغاز می‌شود.

فلاح، رئیس مرکز تحقیقات و ترویج کشاورزی گیلان هم با اشاره به تولید ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در گیلان، گفت: پرورش گیاهان دارویی اهمیت زیادی در جهان دارد، زیرا ۲۵ درصد داروها، منشأ گیاهی دارند.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌ها در تولید گیاهان دارویی، ایجاد پایانه صادراتی گیاهان دارویی و تأسیس این هنرستان را گامی مهم در تولید و گسترش گیاهان زینتی و دارویی در گیلان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار