نمایشگاه آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی افتتاح شد

تهران (پانا) - نمایشگاه آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی عصر شنبه سوم مهرماه با حضور رییس حوزه هنری و مدیران هنری حوزه و جمعی از هنرمندان در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی  افتتاح شد

نمایشگاه آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی عصر شنبه سوم مهرماه با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه و جمعی از مدیران هنری حوزه و تعدادی از هنرمندان در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد. آثار این نمایشگاه همچنین در گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری روی دیوار رفته است.

مهدی حاجی‌ محمدی فریمانی دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از برگزاری این نمایشگاه به در سه صحن متبرک شهرستان‌های تهران و البرز خبر داد و گفت: گالری ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان از سوم مهرماه میزبان آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» است که این آثار در ۴ بخش «عکس»، «پوستر»، «نقاشی‌خط» و «تصویرسازی» به نمایش عمومی گذاشته شدند.

وی بیان کرد: آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی علاوه بر نمایش در نگارخانه و گالری‌های حوزه هنری، در صحن متبرک سه حرم در استان‌های تهران و البرز به صورت سیار به نمایش درمی‌آیند که از چهارم تا چهاردهم مهرماه در صحن حرم مطهر امام‌زاده صالح (ع) در شمال تهران، از چهارم تا هشتم مهرماه در حرم مطهر امام‌زاده جعفر(ع) در شهر پیشوا و از دهم تا پانزدهم مهرماه در حرم مطهر امام‌زاده طاهر (ع) کرج، به نمایش گذاشته می‌شوند.

دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی همچنین گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه، بعد از ارزیابی دقیق هنری و محتوایی، از بین ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط ۱۲ نفر از اساتید عرصه تجسمی انتخاب شده است.

وی همچنین خبر داد: کتاب سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی نیز در حال تدوین است که پس از آماده‎ سازی رونمایی و منتشر خواهد شد.

فریمانی در پایان از برپایی آنلاین مراسم اختتامیه سوگواره خبر داد و گفت: برگزیدگان سوگواره هنر عاشورایی به زودی به تفکیک رتبه در قالب فیلم ویدئویی اعلام خواهند شد، چرا که به منظور حفظ سلامتی برگزیدگان از تجمع آنها برای برپایی مراسم تجلیل خودداری کرده‌ایم. این برنامه تلویزیونی شامل گفت‌وگوهای ضبط شده از برگزیدگان و معرفی سابقه هنری‌ و آثارشان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار