آموزش در دوران کرونا، تجربه‌ای جدید در کنار سختی‌های فضای مجازی است

مشهد(پانا)- کرونا آمد و بسیاری از اماکن و آموزشگاه‌ها را تعطیل کرد. در کنار تعطیلی آنها مجازی شدن بسیاری از آموزش‌ها ضررهای بسیاری به مردم جامعه و دانش‌آموزان وارد کرد. برای دومین سال هم شاد در کنار دانش‌آموزان ماند تا آنها زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به دور از مدارس به صدا درآورند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در دوران کرونا، تجربه‌ای جدید در کنار سختی‌های فضای مجازی است

رحیمه قاسم پور، مدیر دبیرستان پرالک ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد در گفت و گو با پانا در خصوص سال همراه با آموزش مجازی گفت: «سال گذشته سالی سخت و دشوار بود، اما در کنار آن تجربه ای را به دست آوردیم که در تاریخ آموزش، تجربه ای بی نظیر و جدید بود، در کنار این سختی ها، مزیت های فراوانی هم وجود داشت. با توجه به اینکه در جامعه جهانی، پیشرفت تکنولوژی اهمیت بالایی دارد، یادگیری سواد رسانه ای در جامعه امروزی نیز بسیار ضروری و کاربردی است. آموزش مجازی در این مدت از لحاظ روحی و روانی و نگرانی های والدین نیز مشکلاتی را به وجود آورد.»

وی در ادامه تاکید کرد: «در سال تحصیلی جاری باید کمک ما به دانش آموزان در زمینه انگیزه و روحیه دادن به آنها بیشتر شود و این موضوع را هدف اصلی خود قرار دهیم، این شرایط مسولیت ما را در قبال این وظیفه سخت تر می‌کند، زیرا ما باید از تمامی توان و خلاقیت خود برای استفاده در این موقعیت و همچنین علاقه پیدا کردن دانش آموزان به درس استفاده کنیم.»

قاسم پور گفت: «دانش آموزان دوازدهمی در دوران کرونا دغدغه فراوانی داشتند. با اینکه دانش آموزان پرتلاشی بودند، اما برخی از دروس نیاز به کلاس های حضوری داشت، ولی شرایط بازگشایی مدارس نبود و به همین علت نگرانی هایی به دانش آموزان تحمیل شد و نتیجه این شرایط را در امتحانات نهایی مشاهده کردیم که بسیار ناراحت کننده بود.ر
وی در انتها بیان کرد: «امسال خبرهای خوشایندی در مورد بازگشایی مدارس به ناحیه داده شده است که به صورت حضوری و مجازی برای آموزش دانش آموزان شرایطی ایجاد می‌کنیم تا نگرانی کمتری نسبت به سال گذشته داشته باشند.»

خبرنگار: ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار