وزیر کشور: رویکرد وزارت کشور انتخاب بهترین‌ها برای سمت استانداری است

تهران (پانا) - وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اهمیت همراهی مردم با استانداران و مجموعه سیاست های کلان کشوری در جهت پیشبرد مسائل توسعه و پیشرفت کشور و حل چالش های پیش رو را مورد تاکید قرار داد و گفت بدون همراهی مردم امکان موفقیت وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: رویکرد وزارت کشور انتخاب بهترین‌ها برای سمت استانداری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به تشریح راهبرد وزارت شرایط انتخاب استانداران، وضعیت بیماری کرونا کشور در معرفی استاندران پرداخت و گفت: جایگاه استانداران به خاطر نقش محوری شان در مسائل توسعه ای استان، هماهنگی در امور استان و تحرک در روند پیشرفت استان؛ امری بسیار مهمی است.

وحیدی با تاکید بر این موضوع که مدیریت سیاست داخلی در کشور با محوریت استانداران سراسر کشور است؛ گفت: در کنار این موضوع پیاده کردن سیاست های دولت در سطح مناطق مختلف کشور بر عهده استانداران است.

وزیر کشور با اشاره به مسئولیت خطیر استانداران در کشور گفت: متناسب با همین نقش خطیر، انتخاب افراد برای این جایگاه که بتوانند در سطح استان وفاق ایجاد کنند و مسیر پیشرفت و توسعه استان را هموار کنند؛ نیازمند به جست و جو و بررسی های کارشناسی و هماهنگی های همه جانبه است.

وحیدی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت کشور بر انتخاب بهترین ها برای سمت استانداری هاست، گفت: در این عرصه شاخص هایی نظیر سلامت اقتصادی، عقلانیت انقلابی، کارآمدی، قانونمداری، پیگیری پیشرفت اقتصادی استان، تقویت مشارکت همه جانبه استان و فعال سازی ظرفیت های استان، مردم داری، ایجاد وفاق در استان، محور ارزیابی است.

وی در این خصوص گفت: چهره های سیاسی با این شاخص های ارزیابی شده اند و گزینه ها در مراحل نهایی است و به هیات دولت برای تصویب نهایی ارسال می شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در بخش دیگری از صحبت های خود به تعیین استانداران جدید چهار استان خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بنا داریم در هر هفته در جلسه هیات دولت، استانداران جدید سایر استان ها را به تدریج مشخص کنیم.

وحیدی معیار اصلی در انتخاب استاندار را انتخاب بهترین ها دانست و تصریح کرد: اصل بر تغییر استانداران نیست، بلکه اصل بر انتخاب بهترین استاندار است و اگر استانداری شاخص های بهترین گزینه را داشته باشد، اصراری بر تغییر استاندار نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: رویکرد وزارت کشور بر انتخاب چهره هایی است که بتوانند مسائل استان را پیش ببرند و پیشرفت و منافع استان را موجب شوند و در این میان بومی بودن استاندار به شرط توانمندی اولویت است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه استان و استانداری خانه مردم استان است و مردم با ارائه ایده ها و راهکارها در روندتوسعه استان شان سهیم می شوند؛ گفت: استاندار بخشی از مردم است و بدون کمک مردم نمی تواند توفیقات لازم و ضروری را در استان داشته باشد.

وی در این خصوص گفت: برای همین تلاش بر انتخاب استاندار مردمی است و اهمیت حمایت مردم از استاندار و حمایت همه گروهها و جریانات سیاسی و اجتماعی موثر است وهمگی این امور می تواند در موفقیت استاندار تاثیرگذار باشد.

وحیدی همچنین در خصوص مهم ترین مشکل و چالش کشور در شرایط کنونی، یعنی شیوع بیماری کرونا و آثار آن گفت: موضوع کرونا مهم ترین مشکل کشور است که علاوه بر موضوع بیماری، تاثیرات اقتصادی و اجتماعی دارد و برای همین مدیریت و مهار کامل این بیماری در اولویت برنامه دولت و رئیس جمهوری محترم قرار گرفته است.

وی در این خصوص گفت: رئیس جمهوری محترم کشور همه ظرفیت ها و توان کشور را برای حل مساله بیماری کرونا بسیج کرده اند و بحمدا... تاکنون نتایج و آثار خوبی از این بسیج همگانی در کشور گرفته شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: تمام تلاش دولت و وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و فرابخشی بر کاهش تلفات و فوت هاست که مرگ هر کدام از شهروندان عزیز کشورمان، خانواده ای را داغدار و همه ما را متأسف می کند.

وحیدی گفت: در این عرصه نیازمند همراهی و حمایت کامل مردم در قالب رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و حضور در پایگاههای واکسیناسیون هستیم و ان شاا... با عزم ملی و احساس مسئولیت همگانی وضع بیماری در کشور به بهبودی کامل برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در پایان خاطرنشان کرد: مراقبت ها باید مشترک باشد یعنی تامین به موقع واکسن، گسترش مراکز واکسیناسیون از وظایف دولت است که با زمینه سازی های خوبی در این عرصه انجام شده است امید داریم با رعایت و همراهی خوب مردم مشکل بیماری در کشور حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار