شبی با شهدا در تپه نورالشهدای رودهن

رودهن (پانا)- با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، فرماندار شهرستان دماوند، امام جمعه و بخشدار رودهن و سایر مسئولان مراسم شبی با شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در تپه نورالشهدای رودهن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شبی با شهدا در تپه نورالشهدای رودهن

در حاشیه این مراسم مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند در گفت و گو با پانا گفت: شهدا نمادی از شجاعت، غیرت و وطن پرستی را برای ما به ارمغان آوردند و درس زندگی را به ما دادند. افرادی که در شرایط سنی پایین در دوران نوجوانی و جوانی در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و برای حفاظت از دین، سرزمین و ناموس خودشان با شجاعت کارهایی به‌یادماندنی انجام دادند. قطع به یقین می‌توانند الگوهایی باشند برای نسل جدید و جوان‌ها که ما از زندگی این عزیزان بتوانیم استفاده بهینه بکنیم یا به عنوان سرلوحه جوانان امروز قرار بدهیم تا همچنان بتوانیم ایرانی سربلند داشته باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن نیز بیان کرد: به همت ستاد یادواره شهدای بخش رودهن و مجموعه سپاه و بسیج در منطقه، یادواره شهدای عزیزمان برگزار شده است. ما در جامعه‌مان بیش از هر زمان دیگری به نام و یاد شهدا نیازمندیم؛ چرا که نام و یاد شهدای عزیز برای جامعه جوانان ما، سازنده و ارزنده است.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه شهدای عزیز ما با رشادت و جانفشانی‌های خودشان درخت ارزش‌ها را در جامعه آبیاری کردند و در جامعه ما حیات و زنده ماندنمان به برکت جانفشانی‌های شهدای عزیزمان است.

سپس سرهنگ غلامرضا نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند نیز در گفت و گو با پانا اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. در ایام دفاع مقدس به طور ویژه یادواره‌های شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود. این یادواره که نهمین یادواره شهدای بخش رودهن شهرستان دماوند است در همین راستا برگزار شده که فرهنگ ایثار و شهادت احیا و به آن پرداخته شود.

وی گفت: در ایامی که ماه محرم و در نزدیکی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار داریم، درس ایثار و شهادت را ما از کربلا آموخته‌ایم و این یادواره‌ها به ما یادآوری می‌کنند که این راه ادامه دارد و این راه باز است و راه برای ما بسته نیست تا در این راه قدم برداریم. یکی از اهداف یادواره‌های شهدا همین مورد است.

نجفی افزود: بزرگترین اقدامی که ما می‌توانیم در راستای زنده نگه داشتن راه شهدا برداریم این است که زمینه سازی برای جامعه اسلامی را محقق بکنیم و این جز با خدمت به مردم نمی‌تواند صورت بگیرد. امروز بهترین کار خدمت به جامعه است، خدمت به مردمی که برای انقلاب جانفشانی و ایثار کردند تا ما امروز بتوانیم خدمت کنیم و زمینه را برای تمدن نوین اسلامی فراهم کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار