مطالعه آثار کمتر خوانده شده از شعرای کلاسیک ایران سنائی، عطار و بسطامی پیشنهاد یک ناشر

تهران (پانا) - مدیر انتشارات ثالث مطالعه ادبیات و اشعار کهن ایران از شاعرانی چون سنائی، عطار و بسطامی را توصیه کرد و گفت کرونا برای او فرصت خانه شینی اجباری فراهم کرد تا کتاب‌هایی را که برای مطالعه آنها برنامه ریزی کرده است بخواند و تجربه عرضه و تقاضا در حوزه کتاب در این ایام نشان از اشتیاق برای مطالعه بود.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه آثار کمتر خوانده شده از شعرای کلاسیک ایران سنائی، عطار و بسطامی پیشنهاد یک ناشر

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمدعلی جعفریه مطبعه چی، مدیر نشر ثالث با حضور در یکصد و دهمین شماره از پویش کتابخوانی ملی گفت: دوران کرونا تجربه جدیدی برای بشر بود. در این ایام توانستیم خواسته‌های مطالعاتی که پس انداز کرده بودیم را به انجام برسانیم.

وی افزود: ضمن اینکه تصور بر این بود که در دوران کرونا نهضت کتابخوانی و صنعت نشر دچار افول شود، خوشبختانه اینگونه نبود و شاهد رشد کتابخوانی و استقبال مردم از تازه‌های نشر در این دوران بودیم.

جعفریه یادآور شد: همچنین این دوران برای ناشران و کتاب فروشان نیز تجربه جدیدی بود و توانستند کتاب‌های مورد تقاضا را به صورت آنلاین و یا با ارسال به خانه‌ها به دست مردم برسانند.

جعفریه افزود: پیشنهاد من در درجه نخست به عنوان یک کتابخوان و بعد یک ناشر، مطالعه ادبیات کهن ایران زمین است، موارد مطالعاتی مردم در حوزه ادبیات کلاسیک همواره سعدی و حافظ بوده است و از شعرایی چون سنائی، عطار نیشابوری و یا بسطامی کمتر کتاب خوانده اند و پیشنهاد می‌کنم اشعار شیرین این شعرا را نیز مطالعه کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های مطالعاتی تاریخ است. در این زمینه مطالعه کتاب سه جلدی «تاریخ ایران باستان» نوشته استاد پیرنیا و «تاریخ مغول» نوشته عباس اقبال آشتیانی از کتاب‌های مفید درحوزه تاریخ است که خواندن آنها را توصیه می‌کنم.

مدیر انتشارات ثالث گفت: مطالعه داستان و رمان‌های نسل جدید نویسنده از دیگر پیشنهادهای من است. در سال‌های اخیر رمان و مجموعه داستان‌های خوبی از نویسندگان ایرانی منتشر شده است که حجم اندکی دارند و مطالعه آنها راحت است و زمان کمی می‌برد.

جعفریه خاطرنشان کرد: پویش «کتابخوانی ملی» اقدام ارزنده ای از سوی کتابخانه ملی است و امیدوارم ادامه پیدا کند. در پایان می‌خواهم از کتاب‌هایی نام ببرم که مرا کتابخوان کردند. از همین رو مطالعه رمان «ژوزف بالسامو» و کتاب‌های «غرش طوفان»، «قبل از طوفان» نوشته الکساندر دوما و اثر ارزشمند «کلیدر» نوشته محمود دولت آبادی را در این پویش توصیه می‌کنم. زیرا با مطالعه این کتاب‌ها من کتابخوان شدم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار