حسینی تاکید کرد

همراهی آموزش، تربیت، ورزش، حرفه‌آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری

تهران (پانا) - با پیام معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری، صنایع‌دستی و تجسمی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به‌صورت مجازی و به میزبانی استان مازندران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
همراهی آموزش، تربیت، ورزش، حرفه‌آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این پیام ویدئویی گفت: این مسابقات در رشته‌های سرود، نماهنگ، تئاتر، تک‌نوازی، تک‌خوانی، پانتومیم، داستان‌نویسی، کار با چوب، دوزندگی، کار با شیشه، نقاشی و گرافیک و سفالگری و با شرکت 30 استان به‌صورت مجازی و به میزبانی آموزش‌وپرورش استثنایی مازندران برگزار خواهد شد

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: این مسابقات در تمام گروه‌های تحت پوشش سازمان آموزش پرورش استثنایی اجرا خواهد شد و دانش‌آموزان با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، کم‌توان ذهنی، اوتیسم و جسمی حرکتی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی افزود: هر دانش‌آموزی که در این مسابقات شرکت کند به یک جریان پیوسته پیروزی متصل شده است و در واقعیت برنده است و البته به برگزیدگان نیز توجه ویژه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ، زیربنای توسعه جامعه است و درگذشته توسعه تکنولوژی مبنا، منبع مبنا و ثروت مبنا بود، گفت: از دهه 1970 1980 توسعه را انسان مبنا و فرهنگ مبنا تعریف کرده‌اند و گسترش فرهنگ و سرمایه فرهنگی می‌تواند مبنای توسعه جامعه باشد.

حسینی در ادامه گفت: یکی از ساحت‌های 6 گانه سند تحول بنیادین ساحت زیباشناختی و هنری است که نه‌تنها خودش به‌عنوان یک عرصه مهم است بلکه می‌تواند در تمام عرصه‌های دیگر نیز نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: اگر آموزش، تربیت، ورزش، حرفه‌آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری اتفاق بیافتند همه ابعاد تعلیم‌وتربیت از عمر و پایداری بیشتری برخوردار خواهند بود.

حسینی با بیان اینکه در عصر کرونا فعالیت‌های هنری مانند فعالیت‌های ورزشی مهارتی با آسیب مواجه شد اظهار کرد: تمام تلاش این بود که در فضای مجازی فعالیت‌های هنری ادامه داشته باشد و شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری صنایع‌دستی و تجسمی نمونه‌ای از توجه به ابزار هنر در عرصه تعلیم‌وتربیت به‌ویژه تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیاز ویژه است. اگر هنر بنیان توسعه قرار بگیرد، بنیاد پایداری خواهد بود و ارزش‌گذاری انسان‌های می‌تواند با نگاه هنری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار