راهبرد آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت قواعد کلی و تصمیم‌گیری‌های نقطه‌ای در چهارچوب سیاست‌های ابلاغ شده، راهبرد آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی گفت: آموزش و پرورش محل گرد هم آمدن همه آحاد جامعه برای رشد دانش آموزان است، همه باید دست به دست هم دهند تا دانش آموزان رشد کنند و به بالندگی برسند، سند تحول بنیادین یک چشم انداز بسیار زیبا برای کشور ترسیم کرده و آن این است که پرداختن به مدرسه و آموزش و پرورش برای بهبود همه شاخص های کشور، ماندگارترین، عقلایی ترین و آسان ترین راه است، ارتباط های انسانی، محبت، حضور شاداب دانش آموزان، آموزش چهره به چهره و...مدرسه را مدرسه می کند.

وی با اشاره به مختصات تعلیم و تربیت اسلامی در کتاب تعلیم و تربیت اسلامی شهید مطهری (ره) گفت: شهید مطهری در باب تعلیم و تربیت اسلامی چند نکته را به عنوان مختصات تعلیم و تربیت اسلامی معرفی می کند یعنی آنچه که نظام تعلیم و تربیت اسلامی را از نظام های تربیتی جهان متمایز می کند، یکی از این مختصات تاثیر و تاثر ارواح انسانی است، وقتی معلم وارد کلاس می شود روح معلم بر دانش آموز اثر می گذارد، لذا باید روح معلم پاک باشد، اگر تاکید بر آموزش حضوری می کنیم با تاکید جهان در این خصوص متفاوت است، اگر اصرار داریم که مدرسه باز باشد به این دلیل است که ارتباط روح ها برقرار می شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در دعای ندبه اشاره شده به اینکه "جانم به فدای آن کسی که غایب است اما از بین ما بیرون نیست" یعنی ارتباط ما با امام زمان(ع) روحانی برقرار است، حضوری نیست.

امانی اظهار کرد: در سال گذشته دوبار تصمیم بر بازگشایی مدارس گرفته شد، اما هر دوبار با مخالفت سایر نهادها و دستگاه ها مواجه شدیم، اما امسال شرایط بهتر و وفاق بهتری برقرار است، روز گذشته برای اولین بار پس از ده سال رئیس جمهور منتخب در جلسه شورای آموزش و پرورش شرکت کرد و بسیار با امید، علاقه و جدیت قول داد موضوع آموزش و پرورش را دنبال می کند و تضمین می کند پشتیبانی کند.

وی با بیان این که مهمترین دغدغه ما آموزش حضوری دانش آموزان ابتدایی است، گفت: تحقیقات در دنیا نشان می دهد حتی اگر همه امکانات برای دانش آموزان فراهم باشد بازده زیر 50 درصد است، از نظر استاندارهای جهانی گوشی وسیله آموزش نیست، بلکه رایانه رومیزی و تبلت مناسب تر است، امیدواریم با واکسیناسیون گسترده ای که در حال انجام است اول برای دانش آموزان 12 تا 18 سال و بعد 6 تا 12 سال این مهم انجام شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش قواعد کلی و تصمیم گیری های نقطه ای در چارچوب آنچه ابلاغ شده با اختیار مدیران کل و مدیران مدارس راهبرد اصلی بازگشایی مدارس است.

امانی ضمن قدردانی از تلاش صورت گرفته در استان برای رهگیری آموزش تک تک دانش آموزان گفت: این تلاش ستودنی است، در دوره کرونا باید به معلم ها و دانش آموزان عادی توجه خاص کرد، گاهی توجه به نقاط محروم ما را از جمعیت حداکثری دانش آموزان باز می دارد، در دوره کرونا مهارت های فناوری اطلاعات دانش آموزان و معلمان باید ارتقا یابد به این معنی که هر دو با قدرت بتوانند از همه برنامه های کاربردی (اپلیکیشن های مورد نیاز) به گونه ای استفاده کنند که نیاز به کمک فرد دیگری نباشد.

وی ادامه داد: سال گذشته جشنواره ای داشتیم و تولیدات محتوایی معلم ها را جمع آوری کردیم، باید اطمینان حاصل شود که همه معلمان تسلط و آگاهی لازم در خصوص آموزش مجازی دارند، آنچه مهمتر است هنر یاددهی-یادگیری است، معلم بداند درس را چگونه آغاز کند؟ موتور یادگیری دانش آموزان را چگونه روشن نگه دارند؟ تکالیف سازنده چگونه خواسته شود؟ امتحانات چگونه برگزار شود؟ ارتباط بین دانش آموزان و معلمان و خانواده ها چگونه باشد؟ همه این موارد باید مبنای کاری جدی در استان باشد تا شاهد ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار