درمراسم« یادیاران» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس مطرح شد:

۸ سال دفاع‌مقدس برگ زرینی است بر اوراق انقلاب اسلامی ایران

تهران(پانا) - دفاع‌مقدس همچنان ادامه دارد و امروز دفاع در عرصه تعلیم و تربیت و عرصه درمان و خدمتگزاری به مردم و بالابردن میزان رضایت‌مندی آنها کمتر از دفاع‌مقدس نیست.

کد مطلب: ۱۲۱۶۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۸ سال دفاع‌مقدس برگ زرینی است بر اوراق انقلاب اسلامی ایران

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران و جانبازان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تحت عنوان «یاد یاران» صبح امروز با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سردار سیروس صابری؛ رئیس حراست دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از ایثارگران آموزش و پرورش؛ در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم عبدالرضا فولادوند ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس به رزمندگان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و جانبازان و حضار تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و همچنین اربعین حسینی را تبریک و تسلیت گفت.

وی خطاب به ایثارگران حاضر در جلسه افزود: ۸ سال دفاع جانانه شما ایثارگران و حمایت های خانواده های بزرگ و دریا دل شما صفحه ای زرین بر اوراق انقلاب اسلامی افزود و امروز قدردان شما هستیم.

فولادوند ادامه داد: بی شک زوایای متعدد دوران دفاع مقدس خصوصا زوایای ناشناخته ای که مملو از ایثار و از خود گذشتگی گمنامان دوران دفاع مقدس بود؛ برای نسل جدید بسیار با ارزش است و ما به عنوان مجموعه تعلیم و تربیت کشور و به تأسی از مقام معظم رهبری که می فرمایند نگه داشتن شهدا و ایثار اجرش به مثابه شهید و ایثار است؛ این دوران باشکوه را برای نسل جدید تشریح و تبیین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برای این تبیین دو روش سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد. اینکه ما در هفته دفاع مقدس از ایثارگران تجلیل کنیم کار بسیار خوب، شایسته و ارزشمندی است، اما باید در طول سال نیز در راستای تشریح این جهاد به یاد ماندنی تاریخ ایران اسلامی که نتیجه اش پیروزی و دفاع جانانه بود قدم برداریم و زوایای ناشناخته این جهاد را روشن سازیم.

وی خطاب به حضار افزود: بی شک شما ایثارگران و خانواده های شهدا و جانبازان در این روشنگری نقش مهمی دارید و در این سنگر هم به وظیفه اصلی خود که همان جهاد در راه خداست می‌پردازید.

فولادوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این شهدا به رهبری امام خود و با اتکا به خدای خود برای این نسل یادگار ارزشمندی از ایثارگری به جا گذاشته آمد که قابل تقدیر است و امروز ما باید تجلیل از ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا را به عنوان یک امر ملی تلقی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اکنون باید در این روزها در سطح شهر جشن های مردمی برای این پیروزی برگزار شود پیروزی که یک ملت در مقابل دنیا به آن رسیده است. ملتی دست خالی و با کمترین امکانات سلاحی و جوان پیروز شده است و ما به عنوان مجموعه آموزش و پرورش مسئولیم این حماسه ها، تلاش ها و گمنامی ها را به عنوان گفتمان قالب برای نسل جدید تبیین کنیم و این وظیفه است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

فولادوند در پایان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و امروز دفاع در عرصه تعلیم و تربیت و عرصه درمان و خدمتگزاری به مردم و بالابردن میزان رضایتمندی آن ها کمتر از دفاع مقدس نیست. تلاش کنیم راه و یاد شهدا را ادامه دهیم و در راستای پیشرفت و توسعه کشور گام های موثری برداریم تا به وظایف خود در قبال شهدا عمل کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار