دفاع مقدس، نماد ایستادگی ملت غیور و سلحشور ایران است

رشت (پانا) - استاندار گیلان دفاع مقدس را‌ نماد ایستادگی ملت غیور و سلحشور ایران خواند و با تصریح اینکه قدرت دفاعی ما، نمادی از تحکیم عزت و صلح به شمار می‌آید؛ گفت: پاسداشت و انتقال ارزش‌های دوران پرافتخار دفاع مقدس به نسل جوان، یک وظیفه است که همگان باید نقش آفرینی کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دفاع مقدس، نماد ایستادگی ملت غیور و سلحشور ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت پس از سخنرانی آیت الله رئیسی رئیس جمهوری، در سالن اجتماعات ناجا با گرامیداشت یاد شهیدان والامقام در آستانه چهل و یکمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: دفاع مقدس، واژه ای است در قاموس ایستادگی یک ملت غیور و سلحشور و البته فصلی از فصول تاریخ کشورمان که در آن، مردم، با درک شرایط سیاسی و اجتماعی؛ عزت و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید.

وی دوران هشت سال دفاع مقدس را آیینه تمام‌نمای ایثارگری‌، فداکاری‌ و رشادت‌های رزمندگانی خواند و گفت: اینان به معنای واقعی لشگر مخلص خدا بودند و هر چه داشتند در راه اسلام و میهن خود تقدیم کردند و نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ما نیز همواره نمادی از تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه شهدا با وجود کشش‌های دنیوی؛ «پاکی» و «عهد با خداوند» را ترجیح دادند، چنین ارزش‌هایی را مختص مردان خدا عنوان و اضافه کرد: معتقدم به همان اندازه که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر بازوی مردان استوار بوده، بر دوش زنان نیز استوار بوده و امروز حفظ و پاسداشت و انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل جوان را یک وظیفه می‌دانم که باید با استفاده از ابزارهای مختلف در این مسیر گام برداریم.

دکتر زارع دفاع مقدس را فرصتی هشت ساله برای استقرار کلاس انسان سازی دانست و گفت: از گلدسته های رفیع آن اذان حماسه و پایمردی در جهان طنین انداز شد و در سال‌های اخیر نیز مجاهدان و غیورمردان مدافع حرم و نیز شهدای هسته‌ای، غریبانه و مظلومانه پیام آزادگی و حریت را آنچنان نجوا بخشیدند تا با صدای آسمانی به گوش دنیا بنشانند.

استاندار گیلان بیان کرد: به فضل الهی، نهال انقلاب اسلامی با آبیاری خون شهدا امروز به درخت تنومند و نظام مستحکمی تبدیل شده که هیچ مستکبری نمی‌تواند به آن صدمه بزند.

وی ادامه داد: به طور قطع بررسی و ارزیابی تجارب دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوانی که جنگ را تجربه نکرده، در برقراری ارتباط این نسل با آن دوران طلایی، بسیار مهم و موثر خواهد بود و باید با زبان، دغدغه و دردهایی که جوان امروز دارد ؛ به او منتقل شود.

وی یادآور شد: مطمئن هستم با توکل به خدا و تداوم گفتمان وحدت، انسجام و همدلی؛ پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها از آنِ ملت بزرگ ایران خواهد بود و با برنامه‌های منسجم دولت مردمی سیزدهم، شاهد ایرانی قوی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار