آمادگی اردبیل برای واکسیناسیون ۱۲۴ هزار دانش آموز

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از آمادگی این استان برای واکسیناسیون ۱۲۴ هزار دانش آموز علیه بیماری کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی اردبیل برای واکسیناسیون ۱۲۴ هزار دانش آموز

احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل درگفت وگو با صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: ۱۲۴ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در حال تحصیل استان اردبیل مشمول طرح واکسیناسیون علیه کرونا هستند و آمادگی برای تزریق واکسن آن‌ها در استان وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان اردبیل برای اجرای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا افزود: این جمعیت دانش آموزی در ۶ پایه تحصیلی در کل استان در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به لزوم تداوم تحصیل حضوری دانش آموزان بیان کرد: در هر حال، تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به شکلی ادامه خواهد که هیچ کدام از آن‌ها دچار آسیب و تهدیدی از بابت سلامت خود نشوند.

ناصری همچنین از آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید از روز سوم مهرماه بر اساس شیوه‌نامه‌های اعلام شده از طرف وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا خبر داد.

وی افزود: از روز سوم مهرماه، آموزش در مدارس روستایی و عشایری استان اردبیل که نزدیک به ۱۰۰ درصد آن‌ها کمتر از ۱۵ دانش آموز در هر کلاس دارند، به شکل حضوری شروع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در برخی کلاس مدارس روستایی و عشایری استان اردبیل نیز که جمعیتی بیشتر از ۱۵ نفر دارند، آموزش به صورت حضوری، ولی بر اساس گروه‌بندی دانش‌آموزان از روز سوم مهرماه آغاز می‌شود.

ناصری اضافه کرد: در یکهزار و ۳۰۰ مدرسه شهری استان نیز که جمعیت دانش آموزی کمتر از ۵۰ نفر در قالب ۲ تا پنج کلاس دارند، آموزش به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران این مدارس در هفته اول و دوم مهرماه، گزارشی را از وضعیت کلاس، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها طبق بخشنامه‌‎های کشوری در سامانه مربوطه ثبت خواهند کرد و فعالیت آموزش حضوری آن‌ها رصد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: مدارس شهری استان نیز در دو گروه بالاتر و پایین‌تر از ۳۰۰ دانش آموز دسته‌بندی شده‌اند که آغاز تحصیل حضوری در مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز از نیمه دوم آبان ماه خواهد بود.

ناصری همچنین افزود: در مدارس زیر ۳۰۰ نفر دانش‌آموز استان نیز به صورت حضوری، ولی با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و با گروه‌بندی دانش‌آموزان و به شکل ترکیبی از حضوری و غیرحضوری خواهد بود به طوری که هر کلاس در زمان تشکیل کلاس حضوری، کمتر از ۱۵ دانش‌آموز خواهد داشت.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط تحصیل در استان اردبیل برای اجرای طرح غیرحضوری دانش‌آموزان اظهار کرد: در این زمینه شبکه شاد به عنوان بستر مجازی در نظر گرفته شده و تحصیل و تدریس همچون سال گذشته با همکاری والدین ادامه خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: علاوه بر این، یکهزار و ۹۳۸ مدرسه استان نیز به اینترنت ملی وصل شده و تنها ۲۴۱ مدرسه واقع در مناطق جغرافیایی دور افتاده و روستایی امکان بهره‌مندی از اینترنت و شبکه شاد را ندارد که تحصیل در آن‌ها نیز به علت کم بودن جمعیت دانش‌آموزی، به صورت حضوری خواهد بود.

ناصری از اختصاص بیش از ۵ هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای تحصیل مجازی دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی گذشته با همیاری خیرین و برخی سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی خبر داد و افزود: این کار در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار