آمادگی شهرستان گراش برای بازگشایی مدارس

گراش (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش با تاکید بر اینکه امسال بازگشایی مدارس تدریجی است و در شروع به‌صورت مجازی است، گفت به صورت تدریجی فرآیند آموزشی شروع می‌شود و دسته‌بندی‌هایی در مدارس خواهد بود که به مرور مدارس از مجازی به حضوری فعالیت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی شهرستان گراش برای بازگشایی مدارس

ذبیح الله رضایی با اشاره به اینکه تمام انرژی و فعالیتی که یک خانواده می گذارد برای سعادتمندی فرزندانشان است، گفت: بخش مهمی از آموزش و تربیت این فرزندان به عهده آموزش و پرورش است و ما در تلاشیم که با آمادگی کامل و تخصیص کلاس و معلم مناسب برای مدارس بستر آموزش را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان با آرامش در مدرسه حضور یابند.

او ادامه داد: در طول تاریخ اخیر و دویست ساله آموزش و پرورش، بزرگ‌ترین چالش و اختلال در امر نظام آموزشی این ویروس کرونا است.

رضایی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدرسه علاوه بر کمک به آموزش محض و یادگیری بهتر دروس در واقع به افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند و موجب ارتقای اعتماد به نفس، حفظ سلامت جسمی و روحی دانش آموزان می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش یادگیری مهارت‌های مشارکت جمعی، دوست یابی و افزایش روحیه استقلال طلبی و تعاملات اجتماعی را از جمله دستاوردهای حضور دانش‌آموزان در محیط مدرسه و همسالان دانست.

او با تاکید بر اینکه جامعه‌پذیری دانش‌آموز عمدتاً در محیط مدرسه شکل می گیرد، گفت: پدیده کرونا در یکی دو سال اخیر تمام این موارد را به شدت تحت تأثیر قرار داده و به افراد آسیب رسانده است.

او تاکید کرد: برای حفظ سلامت روحی و جسمی فزرندانمان باید همه ما از جمله خانواده‌ها، اولیای مدرسه، مسوولان و رسانه‌ها کمک کنند تا با همکاری یکدیگر یک بستر مناسب برای بازگشایی ایمن مدارس فراهم شود تا به یک آرامش و امنیت روانی در جامعه دست یابیم.

او در خصوص نحوه بازگشایی مدارس گفت: تاکنون آنچه برای بازگشایی مطرح شده استفاده از سه سبک حضوری، ترکیبی و مجازی است که متناسب با شرایط مدرسه اجرا می‌شود.

رضایی ادامه داد: مدارس روستایی به گروه (الف) و (ب) مدارس زیر ۱۵ نفر و مدارس جمعیت کلاس زیر ۳۰ نفر تقسیم بندی شده‌اند، که در مدارس ۱۵ نفری از اول مهر به صورت حضوری شروع فعالیت آموزشی می‌کنند.

او افزود: در مدارس با کلاس‌های زیر ۳۰ نفر نیز از هفته سوم مهرماه شاهد فعالیت حضوری خواهیم بود و مدارس پر جمعیت به صورت حضوری از اول آبان ماه خواهد بود.

به گفته او، مدارس در شروع فعالیت حضوریشان مقرر شده تا در ۲ تا ۴ هفته ابتدایی سال به مرور و تقویت دروس سال گذشته بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار