برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت تلقی می شود

تهران (پانا) - نشست کمیته مشورتی نمایشگاه داران اتومبیل کشور با حضور سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، کرج، کرمانشاه، هرمزگان و یزد به منظور تقدیر از پیگیری‌های اتاق اصناف ایران در پی قطعی شدن برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت بر اساس رای دیوان عدالت اداری و عدم مراجعه به دفترخانه های اسناد رسمی و بیان دیگر مسائل نمایشگاه داران خودرو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت تلقی می شود

به گزارش اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف ایران در این باره اظهارکرد: با پیگیری های صورت گرفته برابر مقررات قانونی، از این پس برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت تلقی می شود و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات فروشنده، خریدار و خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به ثبت در دفاتر رسمی نیست. با این اقدام هزینه نقل و انتقلات کاهش یافته و موجب تسریع در روند کار و حذف بوروکراسی نیز شده است .

وی افزود: هدف اتاق اصناف ایران از پیگیری این امر، حمایت از واحدهای صنفی و رفع مشکلات و مطالبات اتحادیه‌های صنفی مربوط بوده است.

ممبینی گفت: از دیگر مسائل نمایشگاه داران خودرو فعال شدن سامانه ثبت معاملات خودرو است که به دنبال رفع محدودیت ها و راه اندازی این سامانه نیز هستیم. قطعا با شروع فعالیت سامانه ثبت معاملات خودرو و ارائه کد رهگیری از سوی نمایشگاه ها، از مشکلات کاسته خواهد شد و شفاف سازی در معاملات صورت می‌گیرد که این امر از جمله موارد پیش بینی شده در قانون پولشویی نیز بوده است .
رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست با پاسخ به سوالات روسای اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران پیگیر مطالبات و درخواست های حوزه خودرو خواهد بود و بحث گلایه از دفاتر رسمی در خصوص ممانعت از صدور وکالت نامه برای نقل و انتقال خودرو نیز از طریق دادستانی پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار