کاهش فوتی کرونایی در استان فارس نسبت به هفته گذشته

ابتلای افراد به کرونا و آنفلوآنزا در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش می‌یابد

شیراز(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از کاهش آمار فوت در استان فارس نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت با توجه به سرد شدن هوا نگرانی جدیدی در راه است و در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علاوه بر ابتلا به کرونا، خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش فوتی کرونایی در استان فارس نسبت به هفته گذشته

مهرزاد لطفی در چهارصد و دهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این هشدار که کرونا در کمین جوانان استان است و تنها راه، پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی است، اعلام کرد: موارد فوت ناشی از کرونا در جوانان و افراد زیر ۶۰ سال استان فارس افزایش یافته است.

وی با اشاره به شباهت علائم بیماری آنفلوآنزا و کووید۱۹ و شیوه‌های تشخیص و تست این دو بیماری تاکید کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ما را در برابر این دو بیماری ایمن می‌سازد، به طوری که در سال گذشته به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با کاهش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز مواجه بودیم.

لطفی از افزایش روند بستری مبتلایان به کروناویروس در سه روز گذشته در بیمارستان‌های استان فارس خبر داد و از مردم خواست تا توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران را بیشتر رعایت کنند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون در شیراز را گامی مطلوب و موثر در راستای پیشگیری و ایمن‌سازی مردم در برابر کرونا دانست و از دست اندرکاران و پیگیری مسوولان دانشگاه و همکاری بسیج جامعه پزشکی فارس در این زمینه قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار